המחוזי ביטל את החיוב של מייסד מולמטימדיה קיד בתשלום מיליון שקל לבנק מזרחי

לפני כשלוש שנים הגיש הבנק נגד פסי גולדנברג תביעה בסך של כמיליון שקל, בטענה שהוא ערב לחוב החברה לבנק

בית המשפט המחוזי בת"א ביטל את פסק דינו של בית משפט השלום בת"א המחייב את פסי גולדנברג לשלם לבנק המזרחי כמיליון שקל. גולדנברג הוא המייסד, המנהל ובעל השליטה לשעבר של חברת מולטימדיה קיד - בינה בחינוך (בפירוק ובכינוס).

לפני כשלוש שנים הגיש הבנק נגד גולדנברג תביעה בסך של כמיליון שקל, בטענה שהוא ערב לחוב החברה לבנק. גולדנברג ביקש רשות להתגונן כנגד התביעה, וטען שהבנק הציג לו מצגי שווא, ולכן נחתמה הערבות. לדבריו, הבנק הציג לו מצג מפורש, לפיו הוא רואה בערבותו ערבות שולית.

גולדנברג, שהקים את החברה ב-96' וב-98' חבר לקבוצת רובנר שהפכה לבעל השליטה בחברה, טען גם כי הבנק נמנע מלהקטין את החוב על ידי מימוש בטוחות של רובנר, כיוון שלא רצה לחבל בקשריו עמו.

בית משפט השלום דחה בספטמבר 2005 את בקשתו של גולדנברג למתן רשות להתגונן, והוא חויב לשלם לבנק את מלוא סכום התביעה.

שופטי המחוזי, הילה גרסטל, עוזי פוגלמן ואילן שילה, החליטו לקבל את ערעור גולדנברג על פסק הדין, בנימוק כי לא היה מקום לדחות כבר בשלב זה את טענתו, לפיה הבנק הציג לו מצג שווא בעניין הערבות.

לדברי השופטים, אם יוכיח גולדנברג את טענתו הנוספת, לפיה הבנק מנע בחוסר תום לב את הקטנת חוב החברה באופן ניכר על ידי מימוש בטוחות של רובנר, יהיה בכך כדי להקים הגנה, ולכן היה מקום להיעתר לבקשת גולדנברג למתן רשות להתגונן. (ע.א. 3202/05).