שווי ההטבה באופציות של המנכ"ל יונה פוגל בחברת פז: 2.9 מיליון שקל

פיונה וגל יוכל לממש 50% מכתבי האופציה בתוך שנתיים מתחילת העסקתו, ו-25% נוספים בכל שנה

שווי ההטבה הגלום באופציות שיקבל מנכ"ל פז נפט הנכנס, יונה פוגל, מסתכם ב-2.9 מיליון שקל, כך עולה מדיווח מפורט שמסרה פז לבורסה בעניין הקצאת כתבי האופציה לפוגל. הערך הכלכלי של כתבי האופציה חושב על-פי נוסחת "בלאק אנד שולס" (מודל לתמחור האופציות) נכון ל-1 באוקטובר.

פז דיווחה בשבוע שעבר כי לפוגל יוקצו אופציות בשווי כולל של 2 מיליון דולר (8 מיליון שקל), ואולם ההודעה התייחסה לשווי הכולל של האופציות ולא פירטה את מחיר המימוש, כך שלא ניתן היה לגזור את הערך הכלכלי של כתבי האופציה.

פז דיווחה אתמול (ב') כי לפוגל יוקצו 17,377 כתבי אופציה לא סחירים הניתנים להמרה למניות רגילות של החברה. מההודעה המפורטת עולה כי פוגל יקבל את כתבי האופציה שהם כבר "בתוך הכסף". מחיר המימוש של האופציה נקבע ל-461.88 שקל למניה, נמוך ב-2.1% ממחיר מניית פז בבורסה (471.2 שקל) בסוף ספטמבר.

פוגל יוכל לממש 50% מכתבי האופציה בתוך כשנתיים מתחילת העסקתו, ו-25% נוספים בכל שנה שלאחר מכן. בנוסף לאופציות, בעל השליטה בפז, צדיק בינו, תגמל את פוגל, לשעבר ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי , בשכר שנתי של 1.5 מיליון שקל (130 אלף שקל בחודש), וכן במענק שנתי של עד 500 אלף דולר בשנה (2 מיליון שקל).

האופציות שיוקצו לפוגל מהוות 0.17% מהון המניות של פז (בדילול מלא). מדובר בתגמול דומה בהיקפו לזה שהעניקה משפחת עופר, בעלת השליטה בבית הזיקוק בחיפה, ליו"ר בז"ן , יוסי רוזן, והמנכ"ל ישר בן מרדכי, שקיבלו אופציות בשווי של 3.75 מיליון שקל כ"א.

השניים קיבלו 4.5 מיליון אופציות (שהן 0.22% מהון מניות החברה) שניתנות להמרה למניות למשך תקופה של 3 שנים. עם זאת, מחיר המימוש של האופציות עמד על 3.25 שקל, גבוה ממחיר מניית בז"ן בבורסה, כך שהאופציות הן "מחוץ לכסף".

כפי שפרסמנו בעבר, פוגל, שזכה בלאומי לשכר שנתי בהיקף של 3.65 מיליון שקל, לא שדרג מהותית את שכרו בעקבות המעבר לפז, אך בפניו עומד אתגר מרכזי לשמור על מעמדה של פז כחברת האנרגיה המובילה במשק, ולהוביל אותה לראשונה לפעילות בחו"ל.