יפה נוף יוזמת הקמת רכבת קלה בין חיפה לנצרת בעלות של 2 מיליארד שקל

על פי התכנון, אורכו של התוואי שיחבר בין שתי הערים יהיה 40 ק"מ, כשנקודת ההתחלה תהיה במרכז התחבורה במפרץ חיפה, דרך מרכז התחבורה של קרית אתא ליד השוק העירוני החדש, קרית ביאליק, שפרעם, ביר אל מכסור, משהד, נצרת ונצרת עילית

חברת התשתיות העירונית בחיפה, יפה נוף, עומדת להגיש לוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) את תוכנית תוואי הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, שעלותה נאמדת ב-2 מיליארד שקל, כך נודע ל"גלובס".

מטרת התוכנית היא לקדם קישור תחבורתי בין מטרופולין חיפה ומטרופולין נצרת, שיוכל לשרת אוכלוסייה של 300 אלף איש. על פי התכנון, אורכו של התוואי שיחבר בין שתי הערים יהיה 40 ק"מ, כשנקודת ההתחלה תהיה במרכז התחבורה במפרץ חיפה, דרך מרכז התחבורה של קרית אתא ליד השוק העירוני החדש, קרית ביאליק, שפרעם, ביר אל מכסור, משהד, נצרת ונצרת עילית.

הגשת התוכנית לות"ל נועדה כדי להפוך את הפרויקט ללאומי במימון משרד התחבורה, עם אפשרות נוספת שהמימון יגיע בשיטת PPP שבה תשתית ציבורית ממומנת ומתופעלת בשיתוף פעולה בין הממשלה לבין חברה או חברות מהסקטור הפרטי.

התוכנית זוכה לתמיכת שר התחבורה שאול מופז, והיא אמורה להיכלל ברשימת הפרויקטים הלאומיים שיבוצעו בשיתוף הסקטור הפרטי.

מנכ"ל יפה נוף דורון מגיד אמר כי הרכבת הקלה "תקצר משמעותית את הדרך בין נצרת וחיפה לסדר גודל של חצי שעה בלבד, לעומת נסיעה של שעה כיום. חשוב להפוך את חיפה לבירת הגליל.

"כל הזמן מדברים על החיבור התחבורתי של חיפה לתל אביב, פה מדברים על החיבור שלה לגליל. הפרויקט, שימשך 3-4 שנים, ישולב בפרויקט שדרוג כביש 79 של מע"צ".