ניופאן מתרחבת: רוכשת 50% מחברת קרט ישראל

בעלי ניופאן הכחישו כי הרכישה היא חלק מהיערכות החברה לקראת הנפקה בבורסה

חברת ניופאן הודיעה היום (א') כי היא רוכשת 50% מחברת מניות "קרט ישראל" מידי רמי יגרמן. הצדדים סירבו לפרט את סכום העסקה. חברת קרט ששמה ישונה ל"קרט ניופאן" תמשיך לפעול כחברה עצמאית בניהולו של יגרמן.

חברת ניופאן הנמצאת בבעלות צביקה גיור ואלייד אחזקות, היא חברה מובילה בתחומי האלקטרוניקה הבידורית. החברה היא בעלת הזיכיונות של המותגים טושיבה, HTC ,BOSE ,DENON KENWOOD ,GRUNDIG ,JBLועוד. בשנה החולפת הרחיבה החברה את תחומי פעילותה עם קבלת הזיכיון על המותג HAIER ולמותגי המחשבים ACER ו-DELL. מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2007 ב-750 מיליון שקל.

גיור הכחיש היום שמועות כי הרכישה היא חלק מהכנת החברה להנפקה. "כרגע זה לא בוער בעצמותינו. המחשבה על שוק ההון עולה מפעם לפעם, אבל אנחנו אנשים סולידיים. לא ננפיק כי יש הזדמנות וניתן לקבל הרבה כסף. נלך לבורסה אם יהיה מהלך שיצריך מאתנו אמצעים כספיים יותר גדולים", אומר היום גיור ל"גלובס".

בהתייחס לחיבור עם קרט אמר גיור: "ברור שנחפש לעשות מאחד ועוד אחד יותר משניים כי קרט פועלת בתחומים המקבילים לניופאן. החיבור יכול לבוא לידי כמעט בכל דבר והדברים האלה יקרו אבל קודם אנחנו צריכים לבחון, להבין ולהכיר לעומק".

חברת קרט היא שחקנית מובילה ביבוא, שיווק וסחר בתחומי הצילום הדיגיטלי, המיכון המשרדי, ציוד היקפי למחשבים ותוכנה. החברה היא יבואנית בלעדית של המותגים קנון, פנטקס, דייהו אלקטרוניקס, אלטק לנסינג, פלנטרוניקס ועוד. לאחרונה החלה החברה לפעול גם בתחום האלקטרוניקה הביתית. מחזור מכירותיה של קרט עומד על כ-160 מיליון שקל כאשר מקור כ-70% מהמחזור הוא במותג קנון.

לדברי יגרמן, "החיבור בין ניופאן לקרט הוא מהלך אסטרטגי שיהווה מנוע צמיחה משמעותי לשתי החברות. מדובר בראייה אסטרטגית לטווח ארוך, המשלבת בין המותגים של שתי החברות ויוצרת סינרגיה בניהן. כמו כן, ערוצי ההפצה והמכירה מהווים פלטפורמה משלימה ונושקת לרצפת המכירה".