דודי ויסמן מנצל הזדמנויות: אלון USA רוכשת את בית הזיקוק של וולארו בלואיזיאנה ב-333 מיליון דולר

"גלובס" פרסם לאחרונה כי וולארו העמידה למכירה 4 בתי זיקוק בהם התעניינה גם חברת דלק US ; העסקה עשויה להגיע בעת הקלוזינג הצפוי ביולי עד ל-400 מיליון דולר

אלון USA , זרוע האנרגיה הפועלת בארה"ב, של קבוצת דור אלון שבשליטת דודי ויסמן, רוכשת מענקית האנרגיה האמריקנית, וולארו את בית הזיקוק בלואיזיאנה בתמורה לסכום של כ-333 מיליון דולר, כך הודיעו היום (ה') שתי החברות.

העסקה כוללת תוספת בגין ביצועי בית הזיקוק הנאמדים בסכום של יותר מ-100 מיליון דולר, כאשר הסכום המדוייק ייקבע לפי מחירי השוק במועד השלמת החתימה על העסקה.

בדירקטוריונים של אלון USA וולארו אישרו עקרונית את העסקה, והמכירה צפויה להיות מושלמת בחודש יולי, בכפוף לאישור הגורמים הרגולטורים.

"גלובס" פירסם לראשונה לפני חודש כי וולארו העמידה למכירה 4 בתי זיקוק בארה"ב וזאת עקב הירידה במרווחי הזיקוק בשנה האחרונה.

כפי שפורסם, גם דלק US מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, התעניינה בנכסים אותם הציעה וולארו. בית הזיקוק בלואיזיאנה הינו בעל יכולת זיקוק של 85 אלף חביות ביום.

אלון USA סובלת לאחרונה מסנטימנט שלילי עקב הפיצוץ והשריפה הגדולה שפרצה בחודש פברואר האחרון בבית הזיקוק ביג ספרינג בטקסס. עם זאת דודי ויסמן ידוע כמי שאינו מהסס לנצל הזדמנויות בשוק. העובדה שאלון, על אף הקשיים שחוותה לאחרונה, בחרה לרכוש את בית הזיקרוק בלואיזיאנה מעידה על נזילות החברה.

אלון פועלת כיום בעיקר בדרום מערב ארה"ב במדינות טקסס קליפורניה ואורגון ומפעילה 4 בתי זיקוק ובבעלותה גם כ-1000 תחנות תדלוק וחנויות נוחות של רשת סבן אילבן.

בתגובה ראשונית לעסקה צינו אנליסטים בשוק כי המחיר של העסקה נחשב נמוך יחסית בהשוואה למחירים בהם נמכרו בתי זיקוק דומים בשנה שעברה.