הפניקס ומידלנד יקימו חברת ביטוח בריאות באוקראינה בהשקעה ראשונית של כ-38 מיליון שקל

יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס: "שיתוף הפעולה עם קבוצת מידלנד מחבר את המקצועיות של הפניקס בתחום הביטוח עם הבסיס האיתן שיש לקבוצת מידלנד באוקראינה"

הפניקס חתמה היום (ג') על מזכר הבנות עם חברת מידלנד קפיטל מנג'מנט, לרכישה של כמחצית מחברת ביטוח אוקראינית (Inter Trans Polis), העוסקת בין היתר בביטוחי בריאות, ובאמצעות החברת הבת בשליטה ובבעלות מלאה של מידלנד, בתחום האסיסטנס (Inter-Assist) בהיקף השקעה ראשוני של עד כ-38 מיליון שקל (כ-12 מיליון דולר).

ITP הינה חברה מקבוצת מידלנד שבשליטת אלכסנדר שניידר ואדוארד שיפרין - חברת אחזקות קנדית, הפועלת בתחומי הפלדה, הספנות, הנדל"ן, הפיננסים והקמעונאות באמצעות סניפים ב-34 מדינות ברחבי העולם. על פי מזכר ההבנות, תכלול העסקה רכישה של חברת ביטוח אוקראינית קיימת הנמצאת כיום בבעלות משותפת של קבוצת מידלנד והחברה הבת שלה.

קבוצת הפניקס תחזיק ב-50% מהון המניות ועוד מניה אחת של חברת האחזקות המשותפת, וקבוצת מידלנד תחזיק ב-50% מהון המניות פחות מניה אחת. על פי ההסכם, החלטות בנושאים מהותיים יתקבלו בדירקטוריון פה אחד. בכוונת הצדדים להקים או לרכוש, בנוסף לפעילות הקיימת, חברה למתן שירותי בריאות.

לדברי יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס, "כניסת הפניקס לפעילות במזרח אירופה הינה חלק מהאסטרטגיה הכוללת שלנו, הרואה חשיבות רבה בחדירה לשווקים גלובליים. שיתוף הפעולה עם קבוצת מידלנד מחבר את המקצועיות של הפניקס בתחום הביטוח עם הבסיס האיתן שיש לקבוצת מידלנד באוקראינה."

פניקס 1