נהגי המוניות והמובילים מאיימים: כבישי הארץ ייחסמו תוך 10 ימים במחאה על הזינוק במחירי הדלק

ארגון חברות ההסעה בישראל, ארגוני המוניות ומועצת המובילים מאיימים כי אם הממשלה לא תודיע על ביטול מיידי של המס על הסולר - ייכנס משק ההובלה וההסעה ל"סחרור שכמותו טרם ראתה הארץ"

ארגון חברות ההסעה בישראל, ארגוני המוניות ומועצת המובילים, הודיעו היום (ג') כי בכוונתם לחסום את עורקי התחבורה המרכזיים בארץ בעוד כעשרה ימים - זאת במחאה על ההתייקרות החדה במחירי הדלק ומיסי הדלק הגבוהים.

הארגונים הודיעו כי בכוונתם לחסום כבישים ראשיים, מסופי דלק, כבישי גישה לנמלי ישראל וצירים שמובילים לשדה התעופה. החלטה על כך קיבלו נציגי הארגונים פה אחד בישיבת חירום, שנערכה בערב החג.

עיקר התלונות הן על סירוב הממשלה לבטל את הבלו על הסולר. יצוין כי לאוצר יש מנגנון של החזר, שמחזיר כספים לעוסקים בתחום התחבורה וההובלה בהתאם לכמות הנסיעה שלהם אולם לטענת הארגונים עדיין מדובר בגביה אגרסיבית.

נציגי ענף ההובלה וההסעה הגיבו בחריפות על ההודעה של משרד האוצר שהופיעה בתקשורת ביום חמישי האחרון והודיעה כי משרד האוצר לא יפחית את המס על הדלק. נציגי המוניות, אברהם פריד ושמעון דהרי, אמרו כי "כל כספם של נהגי המוניות יוצא על רכישת דלק. בעלי המוניות מחליפים כלי רכב גדולים נוחים ובטוחים ברכב קטן וזול כדיי לחסוך בדלק, אך גם זה לא עוזר".

יו"ר ארגון חברות ההסעה שמריהו הרבסמן הודיע כי הארגון יפסיק את ההסעות של התלמידים מחוסר כדאיות, ונציגי המובילים הודיע כי הם יעמידו את המשאיות, לא ישלמו את האגרות, יפטרו נהגים ולא יבצעו הובלות בתנאים הקיימים.

הארגונים מאיימים כי אם הממשלה לא תודיע על ביטול מיידי של המס על הסולר יכנס משק ההובלה וההסעה ל"סחרור שכמותו טרם ראתה הארץ". יצוין כי הארגונים שואבים את השראתם ממחאות דומות נגד מחירי הדלק, שנפוצות כיום במהירות ברחבי אירופה.