נמרודי על דו"חות הכשרת היישוב: "אנו פועלים מעמדה של חוסן פיננסי והליכה בטוחה על הקרקע"

(עדכון) - הכשרת היישוב מציגה גידול בכל סעיפי ההכנסות, למעט "מעריב" ; השורה העליונה מסתכמת ב-289.2 מיליון שקל - עלייה של 40% מהתקופה המקבילה ב-2007 ; נמרודי על המו"מ למכירת "מעריב" ללן בלווטניק: "אנחנו בשלב הסופי של בדיקת הנאותות"

לאחר פרסום דוחות "מעריב " שבשליטת עופר נמרודי, מהם עולה כי העיתון ממשיך להפסיד, דיבר היום (ב') נמרודי עם "גלובס".

"ישנו שיפור משמעותי בין הרבעון הראשון לשני, ואנו אמורים להגיע לאיזון תפעולי עד סוף השנה", אמר נמרודי ל"גלובס". "יחד עם זאת, אני לא רוצה להשלות שהכל יופי טופי. המצב בחברה מדאיג, וצמצום ההפסדים עדיין לא אומר שעשינו מספיק", הוסיף.

בהקשר זה נזכיר, כי על רקע ההפסדים של "מעריב" מנהל בימים אלה נמרודי מו"מ עם המיליארדר לן בלווטניק למכירת העיתון. על-פי ההערכות, המו"מ על רכישת "מעריב" מתנהל לפי שווי של 90-100 מיליון דולר, בדומה לשווי השוק של החברה בבורסה. לדברי נמרודי, המו"מ עם בלווטניק רציני. "אנחנו נמצאים בשלב הסופי של בדיקת הנאותות. כשיהיה על מה לדווח, נעשה זאת", הוסיף נמרודי.

למרות הפסדי מעריב, הכשרת הישוב מרוויחה

"אנחנו פועלים מעמדה של חוסן פיננסי והליכה בטוחה על הקרקע", אומר עופר נמרודי, יו"ר ומנכ"ל הכשרת הישוב , בהתייחסו לדו"חות הכספיים שפרסמה החברה היום.

הכשרת הישוב מציגה גידול בכל סעיפי ההכנסות, למעט מעריב. השורה העליונה שלה מסתכמת ב-289.2 מיליון שקל, 40% יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2007. "העמדנו את מעריב למכירה. אני מקווה שעם השלמת המכירה, הכשרה תהיה חברה שכל המגזרים שלה יהיו רווחיים", הוסיף נמרודי.

תחום הנכסים המניבים תרם להכנסות החברה 42.5 מיליון שקל, עלייה של 7.5% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות ממקרקעין עומדות על 5.2 מיליון שקל לעומת 229 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה, ותחום המלונאות תרם 35 מיליון שקל, גידול של 18.6% לעומת 29.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תחום הכנסות נוסף שלא היה קיים ב-2007 הוא הכנסות מעסקאות בנייה. תחום זה תרם את החלק הארי לשורה העליונה של הכשרה, 76.7 מיליון שקל ברבעון.

בדרך מהשורה העליונה לתחתונה נהנתה הכשרה מ-61.7 מיליון שקל שרשמה עקב עליית ערך הנדל"ן להשקעה שברשותה. עם זאת, סבלה החברה מהוצאות המימון שהתנפחו בשל החשיפה למדד והסתכמו ב-89 מיליון שקל.

בסופו של דבר רושמת הכשרה רווח נקי של 17 מיליון שקל לעומת הפסד של 13.9 מיליון ברבעון המקביל. יחס המינוף של החברה עומד על 52%.

בכל הקשור ליום שאחרי עסקת מעריב, נמרודי מתכוון להמשיך ולפתח בעיקר את הפעילות הנוכחית של הכשרת הישוב. "אנו בונים היום שלושה קניונים באירופה, והם רק חלק מתוכנית שכוללת שמונה קניונים. כמו כן, אם עסקת מעריב תצא לפועל נפתח תהליכי בנייה באירופה ונשקיע בתחום המחסנים הלוגיסטיים שבהם אנו פעילים", הוסיף.