גאון השקעות: "יש הרואים ברמי לוי מועמד להיות 'קלאבמרקט 2' - להערכתנו אין זה כך"

בבית ההשקעות מעניקים למניית רשת השיווק המלצת "קנייה" במחיר יעד של 45 שקל - גבוה בכ-50% ממחיר השוק

גאון השקעות מפרסמים סקירה לרשת רמי לוי , בה הם מעניקים למניה המלצת "קנייה". האנליסט, אבישי הרצנו, מציין כי החברה נמצאת במהלך של צמיחה, הן מבחינה אורגנית והן באמצעות פתיחת חנויות חדשות. החברה שהחלה את דרכה בירושלים וסביבתה, אט אט מתרחבת למרכז ולצפון הארץ. כשההתרחבות נעשית בזהירות תוך דגש על השארת הפעילות בתחום ההתמחות של רמי לוי, היינו רשת דיסקאונט.

רמי לוי הציגה תוצאות חזקות למחצית הראשונה ובהן צמיחה של 45% ו-30% במכירות וברווח הנקי בהתאמה, כאשר מנגד, מניית החברה ירדה בשיעור של כ-16% מתחילת שנה. הרצנו סבור כי הירידות נובעות הן מעצם היותה מניית יתר בעלת סחירות נמוכה והן מהחשש - המוגזם להערכתו - מתחרות.

הוא מוסיף ומציין כי החברה הציגה בדוחותיה הרבעוניים האחרונים שיעורי צמיחה חדים וכן, את הרווחיות התפעולית הגבוהה בענף ובתולדותיה- 8.8%.

לדברי הרצנו, מניית החברה נהנית מתשואת דיבידנד של כ-12% וכן מרכישות חוזרות של מניות וחוב ע"י החברה ובעל השליטה בה. הוא סבור כי יש גופים הרואים ברמי לוי מועמד להיות "קלאבמרקט 2", ולהערכתו, אין זה המצב.

זאת, מאחר שבקופתה של החברה מזומנים ושווי מזומנים בשוויי של כ-222 מיליון שקל, לעומת חוב של אג"ח ואשראי בנקאי בסכום של 85 מיליון שקל בלבד. בנוסף, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 333 מיליון שקל, כאשר עודפי נכסיה הפיננסים מסתכמים ב-131 מיליון שקל, מה שגורר לחברה שווי פעילות של 202 מיליון שקל. להערכת האנליסט, לחברה בעלת רווח נקי של כ-50 מיליון שקל, אשר מייצרת תזרים מזומנים דומה מפעילות שוטפת, זהו שווי נמוך מדי.

בגאון השקעות מעריכים את שווי הפעילות של רמי לוי ב-424 מיליון שקל, מה שגורר שווי חברה של 542 מיליון שקל (בדילול מלא) ומשקף מחיר יעד של 45 שקל למניה, כ-50% יותר ממחירה בבורסה ועל כן הם ממליצים, כאמור, ב"קנייה".