שחקן יקר, עד גיל 30 תגיע לכלא

הנהלת ה-NFL שוכרת סוכני FBI לשעבר כדי לעקוב אחרי שחקנים ולמנוע מהם להסתבך בצרות ; מתחילת השנה נעצרו 57 מהם, ועל פי מחקר חדש 10% מהם יבלו לפחות לילה אחד במעצר במהלך הקריירה

57 שחקני פוטבול אמריקנים (כ-3% משחקני הליגה) נעצרו מתחילת השנה בגין השתתפות בקטטות, נהיגה בשכרות ונשיאת נשק, ולקומישנר של ה-NFL, רוג'ר גודל, נמאס. בטח כשהכנסות שנתיות של 7 מיליארד דולר, שתלויות במידה רבה בשמירה על תדמית נקייה של הליגה המכניסה בעולם, "נמצאות תחת לחץ", כהגדרתו.

גודל והנהלת הליגה החלו לשכור שוטרים וסוכני FBI לשעבר שיעקבו אחרי השחקנים, כדי שידווחו להם על כל התנהגות שחורגת מקוד ההתנהגות של הליגה. במקביל, אמורים המרגלים האלה להתריע בפני השחקנים בזמן אמת שהם עומדים להסתבך בצרה שעלולה לעלות להם בקנס כספי כבד או בהשעיה.

כך למשל מאבטחים שהוצמדו לסן דייגו צ'ארג'רס במהלך משחקם בלונדון, חיכו כל הלילה בלובי המלון כדי למנוע משחקנים לחמוק החוצה לבילוי אסור. הדנבר ברונקוס לעומת זאת החלו להעסיק שוטר לשעבר שמסתובב במקומות בילוי בעיר. הדאלאס קאובויס הצמידו לשחקן הבעייתי שלהם, אדם "פקמן" ג'ונס, שומר ראש כבר בחודש שעבר, מה שלא מנע ממנו לחטוף עונש השעיה נוסף לאחר שהיכה את השומר.

המדיניות של הליגה שעליה דווח בסוף השבוע ה"וול סטריט ג'ורנל", הציתה ויכוח ברחבי ארה"ב. "כשאתה מפסיק לסמוך על הארגון שלך או על החברים בו זה מאוד בעייתי", אמר לעיתון לנגסטון וולקר מהבאפלו בילס. מצד שני, על פי מחקר של ה"סן דייגו יוניין טרביון" כ-10% משחקני הליגה צפויים במהלך הקריירה שלהם להיעצר על ידי המשטרה. עוד שיקול כשמחליטים לשלוח אחריהם מרגלים.