ענתבי: "אין בסיס להערכות שהציבור איבד כ-40% בפנסיה. הקרנות איבדו מתחילת השנה רק 9% וקופות הגמל רק 16%"

הממונה על שוק ההון חשף את הנתונים במסיבת העיתונאים לרגל הצגת תוכנית ההאצה של משרד האוצר

הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, חשף במסיבת העיתונאים לרגל הצגת תוכנית ההאצה של משרד האוצר את התשואות בשוק ההון.

"התחושה בקרב הציבור היא שהם איבדו בחודשים אחרונים כ-40% מהפנסיה. אין לזה אחיזה למציאות", אמר ענתבי. "על פי הנתונים שקיבלנו לגבי חודש אוקטובר, מתחילת השנה איבדו קופות הגמל רק 16% וקרנות הפנסיה רק 9%".

היום פורסם באתר "גלובס" כי ביומיים האחרונים זינק היקף הפדיונות לכחצי מיליארד שקל בכל המערכת. גורמים בשוק הפיננסי מעריכים עתה כי בהלת הציבור, שהורגשה במלוא עוצמתה באמצע ספטמבר, עשויה לחזור.

כל זאת, להערכת גורמים בשוק הפנסיוני, על רקע כך שבימים קרובים צפויים העמיתים בגופים הפנסיוניים לקבל לידיהם את הדיווחים התקופתיים מהגופים המנהלים, בהם יפורטו הפסדיהם המלאים - לא רק התשואה הנומינלית ברוטו אלא גם התשואה הריאלית השלילית יותר מתחילת השנה לאור המדד הגבוה; ובשקלול דמי הניהול, תוך פירוט ההפסד הכולל בשקלים.

אתמול פורסמו באתר "גלובס" נתוני אוקטובר האדום בקופוה"ג ובקרנות הנאמנות. לפי הנתונים, כל 49 קופות הגמל הציגו באוקטובר תשואה שלילית, כאשר תשואות אוקטובר של הקופות הגדולות (המנהלות מעל מיליארד שקל) נעו בין 6.5%- ל-12.6%-.

33 קופות רשמו תשואה שלילית הנמוכה מ-16.6% ומחקו שישית מהנכסים, 15 קופות רשמו תשואה שלילית הנמוכה מ-20% ומחקו חמישית מהנכסים, ושש קופות הגדילו לעשות ומחקו יותר מ-25% לחוסכים בהן. רק שתי קופות קטנות הצליחו להציג תשואה חיובית.