מנכ"ל הפורום הכלכלי העולמי: "לא כל החברות מושפעות מהמשבר"

ועידת ישראל [לאתר ועידת ישראל לעסקים] כך אומר אנדרה שניידר, לקראת ועידת ישראל לעסקים 2008 של "גלובס"

"המשבר הכלכלי הולך ומתברר כחמור יותר ממה שחשבנו בתחילה, ואנו דנים בימים אלה בדרכים לפתרונות. המשבר התבטא בצורה שונה באירופה ובארה"ב" - כך אומר ל"גלובס" מנכ"ל הפורום הכלכלי העולמי, אנדרה שניידר, לקראת ועידת ישראל לעסקים 2008 של "גלובס", עיתון העסקים של ישראל. הפורום הכלכלי העולמי יציג בוועידה, לראשונה בישראל, את קהילת חברות הצמיחה הגלובלית (Community of Global Growth Companies).

קהילת חברות הצמיחה הגלובלית כוללת חברות הצומחות בשיעור של יותר מ-15% בשנה, שהכנסותיהן נעות בין 100 מיליון ל-2 מיליארד דולר ארה"ב, ואשר מתרחבות מעבר לגבולותיהן המסורתיים. הפורום הכלכלי העולמי פיתח את הקווים המנחים לזיהוי ולתמיכה בדור הבא של מנהיגי התעשייה. הפורום גילה כי חברות מתפתחות יכולות כיום להתרחב מהר יותר מאי-פעם בעבר וכי קצב הופעתן בזירה העולמית משנה את הנוף הכלכלי.

שניידר ירצה בפאנל על "הזדמנויות לצמיחה בעתות משבר". יצטרפו אליו לפאנל יו"ר ומנכ"ל בנק ההשקעות אי.ג'יי מקיי, ג'יימס ז'לי מסין; ד"ר יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר; ואמיר גלאור, שותף ומנהל קרן אינפיניטי. את הדיון ינחה היזם הישראלי ד"ר יוסי ורדי.

* המיתון עלול למנוע מחברות חדשות להצטרף לפורום של חברות הצמיחה הגלובלית?

"לא כל החברות מושפעות מהמשבר. אנחנו עדיין מדברים עם חברות שרוצות להצטרף לפורום, גם כעת יש חברות שרוצות להצטרף. יש לנו קשרים עם משקיעים גדולים שמכירים את השוק, דבר שיכול להוות יתרון לחברות, במיוחד בתקופה הזו".

* הקריטריונים של הפורום לקבלת חברות ישתנו בגלל המיתון?

"חלק מהנושאים יעסקו בכלכלה בשעת סיכון, והם ישולבו בתוכנית אזורית ובאינטרנט".

* איך משתלב החזון הירוק של פורום עם העסקים? האם מדובר עדיין בתנאי סף לכניסה לפורום?

"הפורום מאמין שחברה צריכה לגדול במקביל לשמירה על הסביבה. אנחנו מאמינים שלהיות ירוק זה פלוס, אבל זה לא תנאי סף".

*אילו חברות ישראליות נוספות יכולות להצטרף לפורום?

"נפגשנו באחרונה עם חברות ישראליות בתעשיית המזון שמעוניינות להיכנס לפורום. השוק הישראלי לא מוכר עדיין כל כך בעולם. בישראל יש חברות נהדרות, שבעולם כלל לא יודעים שהן ישראליות, כמו אמצ'יקס".

* תהיו מוכנים לשקול לערוך את אחד מכינוסי הפורום בישראל?

"הפורום יהיה בישראל אחרי שיהיה שלום. מיד ברגע הראשון שיהיה שלום, נכנס בישראל את הפורום".

ועידת ישראל לעסקים 2008 תיערך ב-14-15 בדצמבר, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.