לראשונה 100 אלף משפחות חוכרים יקבלו את הבעלות על דירתם ללא כל תמורה עד סוף 2009

בימים הקרובים יקבלו 10,000 משפחות החוכרים הראשונות מכתב מהמינהל שיבשר להם כי הבעלות על הדירה אותם הם חוכרים תהפוך לדירה בבעלותם ללא כל תמורה ובהליך מזורז שלא ידרוש את התערבותם

100 אלף משפחות חוכרים יקבלו את הבעלות על דירתם ללא כל תמורה עד סוף 2009, כך הודיע היום מינהל מקרקעי ישראל. משמעות המהלך הראשון מסוגו מאז קום המדינה היא שהחוכרים לא יהיו תלויים עוד בגוף ממשלתי.

בימים הקרובים יקבלו 10,000 משפחות החוכרים הראשונות מכתב מהמינהל שיבשר להם כי הבעלות על הדירה אותם הם חוכרים תהפוך לדירה בבעלותם ללא כל תמורה ובהליך מזורז שלא ידרוש את התערבותם. כאמור, עד סוף 2009 יועבר 100 אלף דירות לבעלות פרטית.

מדובר בהקניית בעלות לחוכרים בקרקע עירונית, המתגוררים בדירות רוויות ומהוונות ושאינם משלמים דמי חכירה שנתיים למינהל. בשלב זה עדיין לא מדובר על בתים צמודי קרקע.

העברת הבעלות על הדירות נעשית במסגרת יישום מסקנות דוח גדיש משנת 2006. לפני מספר חודשים ביצע המינהל פיילוט ראשוני במסגרתו הועברה הבעלות לכ-2,000 משפחות חוכרים. בעקבות הצלחת הפיילוט ממשיך המינהל בהעברת הבעלות לחוכרים על קרקעות בניהול המינהל.

לדברי שר הבינוי והשיכון זאב בוים, "לראשונה יקבלו אזרחים מהמינהל בעלות מלאה על דירתם ויהפכו מחוכרים לבעלים אשר לא יזדקקו עוד לקבל שירותים מהמינהל. זוהי בשורה לאזרחים שיקבלו ללא כל תמורה בעלות מלאה על דירתם ולא יהיו תלויים עוד בגוף ממשלתי".

לפי נתוני המינהל, קרוב לשליש מהדירות שלגביהן תועבר הבעלות ממוקמות במחוז ירושלים. היתר ממוקמות בשאר יישובי המדינה.