הממונה על הגבלים עסקיים אישרה את מכירת אומריקס לג'ונסון אנד ג'ונסון

כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות AP; התנאים הנוספים הנדרשים להשלמת העסקה - הצבעת רוב בעלי המניות של ג'ונסון אנד ג'ונסון בעד העסקה ואישור של מרכז ההשקעות בישראל

הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, אישרה את מכירת יצרנית הדבק הביולוגי אומריקס לג'ונסון אנד ג'ונסון ביום רביעי. כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות Associated Press, הלא היא AP. מיזוגה של אומריקס הישראלית לתוך ג'ונסון אנד ג'ונסון יגדיל את קו המוצרים של את'יקון (Ethicon), חטיבת המוצרים הביולוגיים לניתוחים של החברה האמריקנית.

אישור הממונה הינו הראשון בסדרת תנאים הנדרשים להשלמת העסקה. ביניהם ניתן למנות את הצבעת רוב בעלי המניות של ג'ונסון אנד ג'ונסון בעד העסקה ואישור של מרכז ההשקעות בישראל. תוקפה של עסקת המכירה יפוג לאחר ה-23 בדצמבר.

ג'ונסון אנד ג'ונסון מציעה 25 דולר לכל מניית אומריקס - המגלמת פרמיה של 0.6% ביחס לשער הפתיחה של המניה הבוקר (ו') בנאסד"ק. עם פרסום העסקה גילמה המכירה המוצעת פרמיה של 18% ושווי כולל של 438 מיליון דולר. לאומריקס, כידוע, הסכם הפצה עם ג'ונסון אנד ג'ונסון מזה חמש שנים, דרכה היא מפיצה את מוצריה.

אומריקס הוקמה בישראל על ידי טאוב ב-1994. החברה הונפקה בנאסד"ק באפריל 2006 לפי שווי של 143 מיליון דולר. מניות החברה נמנות על רשימת הגלובל מרקט של הנאסד"ק ונסחרות כעת לפי שווי-שוק כולל של 425.63 מיליון דולר, לאחר שאיבדו 24.8% מערכן מתחילת 2008. ברבעון השני דיווחה על מכירות של 19.2 מיליון דולר ורווחים של 3 מיליון דולר.

אומריקסאומריקס