בזק לא מחכה לפסיקת ביה"ד להגבלים: יוצאת בניסוי בטכנולוגיית IPTV

ככל הנראה, החברה מעריכה שתוכל להגדיל את אחזקותיה ב-yes בעקבות החלטת בית הדין להגבלים המסתמנת, והדבר אף יאפשר לה לרכוש את חלקם של יתר בעלי המניות בחברה

בזק לא מחכה לפסיקת בית הדין להגבלים עסקיים בעניין הגדלת אחזקותיה בחברת הלווין yes ולאחרונה החלה לקדם את נושא ה-IPTV (טכנולוגייה להעברת שידורי טלוויזיה על גבי תשתית אינטרנט).

ככל הנראה, החברה מעריכה שתוכל להגדיל את אחזקותיה ב-yes בעקבות החלטת בית הדין להגבלים המסתמנת, והדבר אף יאפשר לה לרכוש את חלקם של יתר בעלי המניות בחברה.

ל"גלובס" נודע כי בזק עומדת לצאת בניסוי IPTV על גבי הרשת החדשה שהיא מקימה בימים אלה (NGN). החברה החלה להתעניין אצל ספקים בדבר הפתרונות השונים והיא תברור מתוך 5-10 הצעות, 2-3 סופיות לצורך ביצוע הניסוי.

נדגיש שבית הדין קבע בהצעה שלו לפשרה בוויכוח שבין רשות ההגבלים העסקיים לבזק סביב השליטה ב-yes כי בזק תהיה חייבת להקים רשת IPTV בכיסוי מלא בתוך שלוש שנים.

במקביל, בזק תתחייב להמשיך ולהחזיק את הלוויין באוויר ותתחייב לכך שרשת ה-IPTV שלה תהיה פתוחה לכל השחקנים בשוק.

בזק הסכימה לתנאי המיזוג בהשגות שונות ולאור העובדה שבית הדין צפוי למסור את החלטתו בזמן הקרוב, המשמעות היא שבזק חייבת לרוץ ולקדם את הקמת הפלטפורמה החדשה.

בזק התכוונה להקים את פלטפורמת שידורי הטלוויזיה החדשה בכל מקרה, גם אם לא יתאפשר לה להשתלט על yes. הבעיה היא כמובן במקרה כזה מה יעלה בגורל השותפות עם יורוקום מכיוון ש-yes הופכת להיות מתחרה של בזק בתחום ה-IPTV ולכן יש רגישות גדולה בנושא.