ינואר הברומטר של השוק?

ב-74% מהמקרים המגמה בינואר שיקפה את המגמה השנתית בשוק

שבוע מסחר אנמי נוסף עבר על וול-סטריט. המדדים נסחרו בין תמיכה להתנגדות, נפח המסחר היה דליל לרגל החג ולא נראה שלמישהו היא חשוב לסחור. רק רצו להגיע אל החג בשלום.

השבוע הקרוב דומה במבנה הקלנדארי שלו: מסחר בשלושת הימים הראשונים, חופשה ביום חמישי ומסחר ביום שישי.

גם המאפיינים הסטטיסטיים שוריים ביחס לשני ימי המסחר הראשונים של השבוע, לקראת סיומו של חודש דצמבר. הסטטיסטיקה השורית לא עבדה בשבוע שעבר אבל יש האומרים שהעובדה שהשוק לא ירד למרות המשך זרימת החדשות הרעות היא סימן חיובי לכשעצמו.

האזור 850-910 המשיך לתחום את התנודה של מדד ה-S&P500 . התנגדות ב-910 ומהלך מתחת ל-850 ילמדו כי אנחנו בפתחו של גל יורד משמעותי נוסף. התמיכה ב-790 תהיה מוטלת בספק רב כשתעמוד למבחן שני.

היה ויעלה ה-S&P500 מעל 910, נערך להתפתחות של אפקט ינואר (עליות שערים "מסורתיות" בחודש ינואר). חשוב להדגיש כי גם אם יהיה מהלך עליה, הוא יוגדר כתיקון למהלך הירידה שקדם לו למשך זמן ממושך. מהלך מעל 910 הוא לא המהלך שיבשר על סיומו של השוק הדובי. מבחן ההתנגדות מעל 910 הוא האזור 950-965.

התנגדות ברמה הזו ותפנית כלפי מטה ממנה יתנו סימן דובי משמעותי ממנו יוכל להתפתח גל ירידות השערים הבא. מהלך מעל 965 ילמד על סיכוי להמשך עליה. היעדים הקרובים יהיו 1020 ו-1100. רק מהלך של ה-S&P500 מעל 1100 ואולי רק מהלך מעל 1200 ילמד על מעבר למגמת עליה ארוכת טווח. כל עליה עד 1100, היה ותתקיים, היא בבחינת תיקון.

מה נלמד מחודש ינואר?

ינואר נחשב כברומטר השנתי של השוק. ב-74% מהמקרים, המגמה בינואר הייתה המגמה של השנה.

ינואר 2008 בלט לרעה וכך גם 2008 כולה. כאשר מדובר בשנה שאחרי בחירות, ב-12 מתוך 14 המקרים האחרונים ניבא חודש ינואר את המשך השנה.

ל-5 הימים הראשונים של ינואר יש כושר ניבוי טוב יותר בשנים רגילות וקצת פחות טוב בהשוואה לחודש כולו בשנה שאחרי בחירות. מאז 1950, כל שנה בה הסתיים חודש ינואר בירידות שערים, הדבר סימן התחלה או המשך של שוק דובי.

ההערכה שלנו היא שעדיין יש סיכוי לפריצה כלפי מעלה של 910. רכש מעל 850 והכנה מתחת ל-850 (S&P500) זו אסטרטגיה סבירה לתקופה הנוכחית.

סקטורים חזקים / מתחזקים

תעופה והגנה/ הימורים/ חקלאות / בניית בתים / כריית זהב / ביוטכנולוגיה, בריאות, תרופות / תשתיות, מים, שירותים סביבתיים / תקשורת / צרכנות קבועה / הימורים / אנרגיה נקייה, אנרגיה אטומית.

זיו סגל וול-סטריט

זיו סגל וול-סטריט

[למדור ניתוח טכני]

הטור מעודכן לנתוני הסגירה מאתמול.
זיו סגל-(CMT) A level 2 Chartered Market Technician
תוכנת MetaStock באדיבות קונסיליום.
זיו סגל כותב ניתוחים טכניים עבור גופים פיננסיים ובתי השקעה לרבות Easy-Forex ו-אופנהיימר.
זיו סגל ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים בטור זה.
אין לראות בטור זה משום המלצה לרכישה או למכירה של ניירות ערך או תחליף לייעוץ
המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.תגובות:
segalziv@gmail.com