בן-זאב: "2008 אבודה מבחינת הפועלים; עלול לפרסם אזהרת רווח ולהציג רווח רבעוני אפסי - ואולי הפסד"

מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים מסרב לתת למניית הבנק מחיר יעד, על אף שהוא מעריך את השווי הכלכלי שלה ב-12 שקל - כיוון שאינו מעריך כי המניה תנסוק ב-56.7% תוך שנה ; בנק הפועלים קיבל רישיון למתן ייעוץ פנסיוני

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בחטיבת הברוקראז' של בית ההשקעות כלל פיננסים, מוציא הבוקר סקירה מעודכנת למניית בנק הפועלים בעקבות השלמת תוכנית העבודה ל-2009 בבנק. "שנת 2008 אבודה מבחינת בנק הפועלים. הבנק יציג רווח רבעוני אפסי ואולי אף הפסד", הוא מציין שם, כשהוא צופה באופן החלטי למדי כי הבנק יפרסם אזהרת רווח לרבעון החותם את 2008. הבנק צפוי לפרסם את הדו"חות לקראת סוף מארס.

מנהל מחלקת המחקר של חטיבת הברוקראז' בבית ההשקעות מסרב לתת למניית הבנק מחיר יעד למרות שמעריך את השווי הכלכלי שלה ב-12 שקלים - כיוון שאינו מעריך שהמניה תנסוק ב-56.7% בשנה הקרובה. שער הפתיחה של המניה במסחר בבורסה הבוקר עומד על 7.65 שקלים, ובן זאב העניק למניה מחיר יעד זהה (12 שקל) בנובמבר האחרון, בטרם נטש את הערכתו לפרמטר זה. ההמלצה למנית בנק הפועלים נותרה ללא שינוי - על "תשואת שוק".

בנק הפועלים, נזכיר, הציג בסוכות האחרון תחזית רווח ממנה נגזרה תשואת רווח שנתית בטווח 0%-2% על ההון העצמי. הבנק צפה רווח העולה על מיליארד שקל במחצית השנייה של 2008. מכאן גוזר בן זאב רווח של 560-850 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

לדברי האנליסט, הבנק "עשוי להכין את הקרקע בכדי לתמוך בפתיחה נוחה יותר לשנת 2009". הכנת הקרקע, לדבריו, מיוחסת למדיניות שמרנית בהפרשה לחובות מסופקים ואולי גם בהפרשה לתוכנית פרישה מוקדמת של עובדים; הוצאות מימון גבוהות הנובעות מאופן הטיפול החשבונאי בניירות ערך מורכבים, חשש מהפרשות בגין תיק האג"ח וההחזקה בחברות כלולות; השפעת הדפלציה ברבעון האחרון; ירידה בעמלות התפעלויות.

בחזרה לתוכניות העבודה של בנק הפועלים, מעריך בן זאב כי הבנק יפרסם יעדי תשואה על ההון העצמי אשר צפויים להיות נמוכים - 5%-6%. בכך חוזר בן זאב על המלצתו של אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בבית ההשקעות לידר שוקי-הון, אשר העריך אתמול (ג') תשואות זהות במסגרת מגזין ההשקעות השנתי של "גלובס", "Money Time".

בן זאב מעריך כי עודפי הביקוש לאשראי מספקים הזדמנות לבניית ערך הגלום בתיק האשראי לטווח ארוך. זאת, בשל הערכה כי יפעל במרץ לחיזוק בטחונות כנגד האשראי העסקי ויעלה את המרווחים. לפיכך, בנק הפועלים ימקד מאמציו במגזר העסקי על פני המגזר הקמעונאי ותוכניות ההתרחבות בחו"ל, שיתפתחו בקצב איטי יותר.

פועליםפועלים