נהריה תקצץ 25%-30% מהתקציב ותשחרר שחקנים כדי לסיים את העונה

זהו הפיתרון המסתמן להמשך פעילותו של מועדון הכדורסל, שתקציבו עומד על 8 מיליון שקל ; הבקרה התקציבית שוקלת לבקש מביהמ"ש לחייב את ישקר לעמוד בהתחייבותה להעביר לקבוצה מיליון שקל

עירוני נהריה תאלץ לקצץ 25%-30% מתקציבה השנתי העומד על 8 מיליון שקלים כדי לסיים את העונה. כך מסתמן מפגישה שנערכה בין ראשי קבוצת הכדורסל, בראשות הנשיא אבי סבג, לבין נציגי הבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל, בראשות רו"ח מוטי גולנסקי.

נהריה נקלעה למצוקת נזילות בשל התחייבות שלא מומשה על-ידי חברת ישקר להזרים לה מיליון שקלים עד ינואר 2009. על פי תקנון הבקרה, כדי לא להגיע למצב של חדלות פירעון תאלץ נהריה לעדכן את התקציב. כלומר, לשחרר לפחות חלק מהשחקנים. אפשרות נוספת, שנראית לא ריאלית, היא שהקבוצה תגייס מיליון שקל ממקור אחר.

במקביל, בוחנת המחלקה המשפטית של הבקרה אפשרות לפנות לבית המשפט על מנת שיורה לישקר לעמוד בהתחייבות שנתנה. זאת משום שעל בסיס המצג של ישקר, הסכם הספונסרשיפ החתום עם נהריה, אושר תקציבה לעונת 2008/09. נציין כי תקנון הבקרה דורש מהקבוצות להציג בטוחות ל-25% מהתקציב.

"גם אם ישקר לא תעביר את הכסף בסופו של דבר", אומר רו"ח גולנסקי, "הבטוחות הנוספות שנתנה לנו הקבוצה יספיקו כדי לשלם לשחקנים את מה שמגיע להם. לנהריה אין חובות אחרים, ולכן מדובר במצוקת מזומנים שלא מאפשרת רק את תשלום משכורות החודש האחרון".

גולנסקי מוסיף כי על פי התקנות רק לאחר חודשיים שבהם השחקנים לא מקבלים שכר (בינתיים עברו שבועיים), רשאית הבקרה לחלט את הערבויות, אולם אז נדרשת פנייה רשמית של שחקני הקבוצה. אלה עשויים לא לפנות לבקרה בשל החשש שדרישה מידית לתשלום תביא להפסקת הפעילות, ובכך ימנע תשלום המשכורות בטווח הנראה לעין.

רוצה לקבל בחינם לתיבת המייל שלך את כל העדכונים הכלכליים מליגת העל בכדורסל? הירשם לניוזלטר והתראות ספורט של גלובס ותוכל להישאר בעניינים