כך מזייפים הכחשות

לפי קמפיין היח"צ של "האח הגדול VIP", אין כל פסול בשקר לעיתונאים ולציבור

כמה מבוכה יכולה להיגרם לאיש יחסי ציבור, לאמן או לידוען שנתפסים משקרים לעיתונאי או לכלי תקשורת? אם לשפוט לפי דוגמאות מהתקופה האחרונה, נראה שלא הרבה. כך קורה שחברות פרסום ויחצנים משקרים לעיתונאים במכוון, במסגרת מה שמכונה "פרסום גרילה" באינטרנט, וכך קרה במסגרת הניסיון ליצור עניין סביב "האח הגדול VIP", תוכנית הריאליטי החדשה של קשת.

יצירת באזז היא המומחיות של זכיינית הערוץ השני, ובקשת, כך נראה, לא רק הפשילו שרוולים, אלא ניגשו לעניין בשתי ידיים: יד אחת טפטפה לתקשורת את שמות המשתתפים המיועדים, בעוד היד השנייה דרשה מהם להכחיש את השתתפותם.

והם אכן הכחישו. מאיה בוסקילה ומנהלה האישי אלון שמעון; רותי אלאל, המנהלת האישית, בשמה של קורין אלאל; וכך גם כוכי מרדכי ושימי תבורי. כל הארבעה טענו בכלי תקשורת אחד או יותר כי אינם מתכוונים להשתלב בתוכנית, וכל הארבעה דווקא נכנסו בתחילת השבוע לווילה. במילים אחרות, כל הארבעה לא אמרו אמת.

"זאת פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה", מודה אלון שמעון, מנהלה של בוסקילה. "זאת הייתה החלטה שלי, וגם אני וגם מאיה נאלצנו להכחיש בגלל ההסכם המפורש שעליו חתמנו עם קשת. לא יכולנו להסתפק ב'אין תגובה'. היה לי נורא-נורא קשה, כי זה כלל בחיים שלי שאני לא משקר, ומאז יום ראשון בערב אני מתנצל בפני כתבים".

איך הם הגיבו?

"מי שהספקתי לדבר איתו קיבל את זה בהבנה".

השאלה המתבקשת היא מה יהיה בפעם הבאה שתכחיש ידיעה.

"האמינות שלי לא נפגעה. אנשים הבינו את הסיטואציה שהייתי נתון בה".

ומה אומרים יתר המעורבים ונציגיהם? מהליקון טוענים, בשמה של קורין אלאל, כי פעלו כפי שהחוזה עם קשת חייב אותם, והוסיפו: "עד שבוע לתחילת התוכנית הדברים לא היו סגורים באופן סופי, ולכן הוכחשו". ישראל אדם, אמרגנו של שימי תבורי, סירב להתייחס לדברים.

מקשת, שלאורך השבועות שלפני עליית התוכנית הקפידה להגיב בנוסח קבוע ולא מחייב - שלפיו זהות הדיירים תיחשף כשתתחיל התוכנית - נמסר באמצעות מאיה קרבט, מנהלת יחסי הציבור: "היה ברור שמהלך*כניסת*הדיירים לבית*יעורר גל שמועות וניסיונות עיקשים לפצח את זהותם טרום השידור. עם זאת, ההנחיה שלנו כלפי הדיירים, ובהתאם גם מול התקשורת, הייתה להשאיר את העמימות כמתבקש מפורמט התוכנית".