אפריקה ישראל תשעבד את קניון רמת-אביב לצורך קבלת אשראי מבנק לאומי

הקבוצה, המחזיקה ב-73.4% מהנכס, תקבל תמורת השיעבוד אשראי בהיקף 350-400 מיליון שקל ; במקביל נמשך המשא-ומתן למכירת הקניון

קבוצת אפריקה ישראל , הנמצאת בשליטת לב לבייב, תשעבד את אחזקותיה (73.4%) בקניון רמת-אביב לבנק לאומי לצורך קבלת אשראי בהיקף של 350-400 מיליון שקל. במקביל, המשא-ומתן למכירת הקניון נמשך, ואם ימצא רוכש שמחיר המקובל על החברה - יימצא פיתרון לשיעבוד הנכס.

המשא-ומתן למכירת הנכס התנהל בחודשים האחרונים מול מספר גורמים, אך לקבוצת הביטוח מגדל , שותפתה בקניון (26.6%), יש יתרון ברור על יתר המתמודדים ובנוסף זכות סירוב במחיר דומה למה שיוצע.

הקניון רשום בספרי החברה לפי שווי של 1.54 מיליארד שקל, וכנגדו רשומה התחייבויות של 328 מיליון שקל.

אפריקה ישראל תכננה לממש בשנה הנוכחית נכסים שונים בהיקף של לפחות מיליארד שקל, בכדי לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי האג"ח - אלא שהמשבר העולמי צימצם את מספר הקונים, ואלה שיש בידיהם יכולת לבצע רכישה מנצלים את מצוקת המוכרים ודורשים הנחה גדולה.

אפריקה ישראל מחזיקה בקניון רמת-אביב באמצעות חברת הבת (68%) אפריקה נכסים . נזכיר כי כבר בדו"חות של הרבעון השלישי שפורסמו בחודש נובמבר, ציינה החברה כי היא בוחנת הגדלת הנזילות על-ידי נטילת אשראי כנגד שיעבוד נכסים.

אגרות החוב של אפריקה ישראל ספגו בשנה האחרונה ירודות שערים חדות, והן נסחרות בתשואת זבל של 30% עד 56%, המשקפת את חששות המשקיעים מיכולת החזר החוב. מניית אפריקה ישראל ירדה אמנם בסיכום 12 החודשים האחרונים ב-86%, אך מתחילת השנה המניה דווקא עלתה ב-6.5% - בניגוד למגמה בשוק - למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 1.75 מיליארד שקל.