עוה"ד יהושע רזניק וז'ק חן ייצגו את אביגדור יצחקי במקום עו"ד משה ישראל

לפי כתב האישום שהוגש השבוע נגד יצחקי, הוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה ושימוש במירמה, עורמה ותחבולה כלפי פקיד השומה, בכוונה לסייע לעובדת ECI להעלים מס בסך 4.5 מיליון שקל

ח"כ לשעבר אביגדור יצחקי, המואשם בעבירות מס, החליף ייצוג: יצחקי, שיוצג בידי עו"ד משה ישראל, מיוצג כיום בידי עוה"ד יהושע רזניק וז'ק חן. כך נודע ל"גלובס". בצד הייצוג של רזניק וחן, ממשיך יצחקי להיות מיוצג בידי עו"ד אודי ברזלי (רו"ח), לשעבר סגן נציב מס הכנסה, המטפל בהיבטי המיסוי של התיק.

לפי כתב האישום שהוגש השבוע נגד יצחקי, הוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה ושימוש במירמה, עורמה ותחבולה כלפי פקיד השומה, בכוונה לסייע לעובדת ECI להעלים מס בסך 4.5 מיליון שקל.

על-פי כתב האישום, עליו חתומה עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, לקוחתו של יצחקי לא שילמה מס על הכנסותיה מעמלות כנציגת החברה ברוסיה. בסוף 2004 ייצג יצחקי את האישה ובעלה במסגרת הליך גילוי מרצון, בו דיווחו על הכנסותיהם במטרה להגיע להסדר מס ולהימנע מהליך פלילי.

אלא שיצחקי הציג לפקיד השומה מצג שקרי כאילו ההכנסות שייכות לבעל, סוכן ביטוח במקצועו, והופקו בחו"ל מעסקה חד-פעמית שאינה בתחום עיסוקו בארץ. בתור כאלה, על פי שיטת המיסוי הנהוגה אז, הן לא היו חייבות במס. בהסתמך על המצג השקרי הסכים פקיד השומה להגיע להסדר ולתת לבעל חסינות מפני הליך פלילי. בשימוע שנערך לו, טען יצחקי כי בשלב מסוים ידע כי מדובר במידע כוזב, אך הוא לא ייחס לכך כל חשיבות.

לדברי עו"ד ברזלי, המייצג כאמור את יצחקי לצד רזניק וחן, "אפשר להבין שהפרקליטות מבקשת לחנך את ציבור המייצגים כי יקפידו בעובדות שהם מוסרים לרשויות המס, אך בין הצורך לחנך לבין עבירה פלילית יש מרחק רב מאוד, ולכן היה רצוי לייצר את החינוך באמצעים אחרים ולפעול בהליך הפלילי מקום שבו ברור שיש כוונה פלילית".

יצויין כי בני-הזוג שיוצגו בידי יצחקי, קיבלו הודעה מהפרקליטות על כך שהוחלט לסגור את התיק נגדם. הם יוצגו בידי עו"ד יהודה וינשטיין.

עוד יצויין כי החלפת הייצוג של יצחקי נעשתה כבר לפני מספר חודשים, וכי עו"ד משה ישראל לא ייצג את יצחקי בשימוע שנערך לו בטרם הגשת כתב האישום.