אלקואה תקצץ כ-80% בדיבידנד הרבעוני

הדידבידנד הרבעוני שתחלק אלקואה במאי יעמוד על 3 סנט למניה, במקום 17 סנט למניה עד כה ; החברה ציינה כי קיצוץ הדיבידנדים יחסוך לחברה 400 מיליון דולר בשנה

קיצוץ דרמטי של יותר מ-80% בדיבידנד הרבעוני, ודילול המשקיעים הקיימים באמצעות הנפקת מניות ואג"ח להמרה - אלה הן החדשות הקשות שדיווחה אמש יצרנית האלומיניום אלקואה למשקיעים, עם סיום יום המסחר הרגיל בוול-סטריט. אלקואה גם הכריזה על דיאטה חריפה בהוצאות, במטרה להתמודד עם השפעת המשבר העולמי על החברה ועל מבנה ההון שלה.

"באמצעות נקיטה של פעולות מהירות והחלטיות, הצליחה עד כה אלקואה להתחמק מן המשבר הכלכלי", צוטט אמש בהודעת החברה הנשיא והמנכ"ל, קלאוס קליינפלד, שהוביל את אלקואה ברבעון הרביעי להפסד נקי של 1.2 מיליארד דולר. "הפעולות בהן אנו נוקטים היום, נועדו להכין בצורה טובה יותר את החברה למיתון מתמשך", הוסיף.

הדידבידנד הרבעוני שתחלק אלקואה במאי יעמוד על 3 סנט למניה, במקום 17 סנט למניה עד כה. החברה ציינה כי קיצוץ הדיבידנדים יחסוך לחברה 400 מיליון דולר בשנה, ואילו קליינפלד הוסיף וציין כי אלקואה גאה להמשיך ולשלם דיבידנד מדי רבעון, מזה 60 שנה.

אלקואה, המהווה אחת מ-30 המניות במדד הדאו ג'ונס, אינה חברת הבלו צ'יפ הראשונה המקצצת בדיבידנד הרבעוני שלה. קדמו לה חברות כגון יצרנית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק ויצרנית הפלסטיק והכימיקלים דאו כימיקל. ואף על פי כן, בעלי המניות קיבלו את הידיעה באכזבה, ושלחו את מניית אלקואה לירידות של 10% במסחר המאוחר בוול-סטריט. עם פתיחת המסחר היום נסחרת המניה שוב בירידה של 10%.

פרט לקיצוץ הדיבידנד, מתכוונת אלקואה לשפר את מבנה ההון שלה גם בדרכים אחרות, והיא מתעתדת לגייס 1.1 מיליארד דולר בהנפקת מניות ואג"ח להמרה. בנוסף, הודיעה החברה כי עד לשנת 2010 יקטנו הוצאותיה התפעוליות ב-2.4 מיליארד דולר. ההוצאות ההוניות של החברה (השקעות בציוד, מכונות ותשתיות) צפויות לקטון עד 2010 במיליארד דולר.