ביהמ"ש לא הטיל עיקול על נכסי הפניקס - אך אסר לבצע דיספוזיציה על נכסיה

השופט שאל את בירם ודויטש אם הם מוכנים להליך של הקפאת נכסים תוך ויתור על בקשת העיקול - והשנייים הסכימו ; הפניקס: "ממילא לא התכוונו לעשות דבר בלתי תקין ברכוש של הפניקס רק מכיוון שיש תביעה נגדנו"

השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה הערב (ה') את בקשת רוני בירם וגיל דויטש, מייסדי ויו"רים של בית ההשקעות אקסלנס ,למתן צו עיקול כנגד הפניקס השקעות ופיננסים.

השופט קבע כי על הפניקס השקעות ופיננסים ייאסר לבצע כל דיספוזיציה על נכסיה. החלטה זו התקבלה במסגרת המאבק המשפטי החריף בין דויטש ובירם לבין קבוצת הפניקס בנוגע למימוש עסקת האופציות לרכישת החזקות דויטש ובירם בבית ההשקעות.

מבחינת הפניקס, ועורכי דינה, פיני רובין ורם כספי מדובר בהצלחה, כשהשופט קיבל את הצעתם לקבוע איסור על דיספוזיציה. "ממילא לא התכוונו לעשות דבר בלתי תקין ברכוש של הפניקס השקעות ופיננסים רק מאחר שיש להם תביעה כנגדנו. אנחנו חברה נקייה שלא עושה תרגילים", נאמר מכיוון הפניקס.

נציין כי במהלך הדיון שאל השופט את דויטש ובירם האם הם מוכנים להליך של הקפאת נכסים וזאת תוך ויתור על בקשת העיקול, והשנייים הסכימו.

את החלטתו קיבל הערב השופט אורנשטיין בסופו של יום דיונים ארוך מאד, במהלכו אף נחקר גיל דויטש כמו גם דוד בועז, עד מומחה מטעם דויטש ובירם, שעורכי הדין של הפניקס הצליחו להקשות על חוות דעתו במידה רבה.

נוסיף עוד כי השופט אורנשטיין כי על עסקאות מעל ל-250 אלף שקל, הפניקס השקעות ופיננסים תצטרך להודיע לצד שכנגד 21 יום מראש. השופט אורנשטיין ידון בתיק גם בהמשכו ולא רק בבקשת העיקול.