גיל דויטש בביהמ"ש: "חד-משמעית - הפניקס ירו בעסק שיש להם בעלות בו"

בדיון בבקשת העיקול שהגישו מייסדי אקסלנס נגד הפניקס טוען דויטש: "הפניקס עושה ככל יכולתה לפגוע באקסלנס, כמו למשל הכשלת עסקת פריזמה" ; אמר כי סיקור הפרשה גורם למצב בלתי נסבל בבית ההשקעות

פניקס עושה ככל יכולתה לפגוע בחברת אקסלנס . להכשיל עסקה כמו עסקת פריזמה, זה לפגוע דרסטית באקסלנס. זו דוגמה קלאסית, ויש לי עוד דוגמאות" - כך תקף היום (ה') גיל דויטש, יו"ר משותף וממייסדי אקסלנס, את קבוצת הביטוח הפניקס בעת חקירתו בבית המשפט, בדיון בבקשת צו העיקול שהגישו הוא ושותפו רוני בירם נגד הפניקס. "אני צריך לריב?", המשיך דויטש ותקף את התנהלות קבוצת הביטוח אשר לה שלושה חברים בדירקטוריון אקסלנס, "הם משתמשים בדברים הללו כדי לנגח אותי ולבטל את העסקה שלהם עימנו".

דויטש הוסיף, "לדאבון לבי, חד-משמעית ומוכח, הפניקס ירו בעסק שיש להם בעלות בו", כשהוא נותן בכך את האות לעליית מדרגה בהאשמות ההדדיות הצפויות בין הצדדים, בהליך המשפטי סביב עסקת האופציות בהסכם בין הפניקס לדויטש ובירם. עוד לדברי דויטש, "לפי המצב העובדתי עכשיו, אין ביכולתה של הפניקס לעמוד בהתחייבות. הנזילות שלה אפסית, והנכסים שלה פחות ההתחייבות לא יביאו את הכסף הנדרש".

דויטש, שדיבר במסגרת חקירה שהוביל עו"ד רם כספי, בא כוחה של הפניקס, ציין כי "כל ההליך של ישיבות הדירקטוריון, והדלפות לתקשורת של מה שקורה בין בעלי המניות, פוגע באקסלנס וגורם לסיטואציה בלתי נסבלת בחברה". בתגובה, כספי הקניט את דויטש בהתייחס לאמירה שלו, והבהיר כי "לא אנחנו אמרנו שהעובדים שלנו אפסים". דויטש עצר בנקודה זו, וביקש "לנצל את הסיטואציה כדי לתקן אמירה אומללה ולא-במקומה, שהוצאה מהקשרה. אני מלא חרטה על כך שהדברים נאמרו ופגעו באנשים שהם בפירוש אנשים טובים וראויים, והאמירה הזו לא הייתה אמורה להיאמר", הדגיש.

"הגדרת הבעלות שונתה"

בנוגע לטענות הפניקס, כי ההסכם בטל גם מכיוון שדויטש ובירם מנעו ממנה לבצע בדיקה באמצעות מומחים מטעמה לגבי תוצאות אקסלנס, בתואנה שהדבר דורש אישור מדירקטוריון בית ההשקעות, הזכיר כספי כי דויטש ובירם "אפשרו להפניקס לעשות בדיקת דיו דיליג'נס מוגבלת עם עשיית העסקה, ללא אישור הדירקטוריון של אקסלנס. ואולם", טען בפני דויטש, "במכתבך מלפני כמה חודשים ליו"ר הפניקס, אמרת שהמידע שהחברה רוצה הוא מידע של אקסלנס, ואין ביכולתך לספקו".

בסוגיית הדיו-דיליג'נס, הסביר דויטש כי "יועץ משפטי של דירקטוריון אקסלנס ייעץ לנו נגד", כשפירט מדוע לא התאפשר להפניקס לבחון את תוצאות אקסלנס. "כבעל מניות, יש עניין רב לתת להם לבחון את הנתונים. צריך לשמור על פרופורציות. ב-2006 נדונו רק שתי שאלות בדיו דיליג'נס המקוצר, שהתשובה עליהן ארכה חמש דקות. כעת, התבקשנו לאפשר דיו דיליג'נס בזמן עריכת הדו"חות הכספיים", הוסיף, כשהוא מתייחס לבדיקת הנאותות החלקית שביצעה הפניקס בעת לחתימת ההסכם המקורי ב-2006.

בנוסף, דויטש טען כנגד הפניקס כי לא עמדה בסיכומיה עם מייסדי אקסלנס, בכך ש"חברת האם של עטרה (שמה הקודם של הפניקס השקעות ופיננסים, מולה נחתמה עסקת אקסלנס, ר.ש) בשעת חתימת ההסכם, הייתה חברת הביטוח, שמפוקחת. הייתה פסקה בהסכם לפיה החברה האם של עטרה היא חברת ביטוח. מאז, זה שונה על ידי הפניקס למרות שקיבלנו התחייבות שכך זה יישאר. הסתפקנו בכך שזו הייתה חברה בת של חברת ביטוח, והייתה התחייבות לא לשנות את הבעלות של חברת ביטוח מפוקחת".

עו"ד כספי אמר בהקשר זה, כי "בזמן העסקה המקורית, ההון העצמי של עטרה היה כ-82 מיליון שקל, בעוד שהיום ההון העצמי של הפניקס השקעות ופיננסים הוא 466 מיליון שקל".

הפניקס, נציין, מתנגדת ומסרבת להליך של בוררות בפרשה מול אקסלנס.

עו"ד כספי הזכיר שדויטש ובירם "אפשרו להפניקס בדיקת דיו דיליג'נס מוגבלת בעשיית העסקה, ללא אישור דירקטוריון, אך לאחרונה טענו שמדובר במידע של אקסלנס שאין ביכולתם לספקו"