חברת ECI שמפטרת 50 מעובדיה בישראל מחפשת שוכר משנה לשטח של 800 מ"ר בפתח תקווה

ל"גלובס" נודע כי השטח עומד ריק וכי ECI מבקשת דמי שכירות בסך 11 דולר למ"ר עבורו ; באוגוסט שעבר מכרה ECI את בניין המשרדים הראשי שלה, גם הוא ברחוב הסיבים בפתח תקווה, לכלל ביטוח ב-150 מ' ש'

חברת ECI טלקום, שהודיעה היום על פיטוריהם של 50 מעובדיה בארץ ועל קיצוצי שכר, מחפשת שוכר משנה בשטח של 800 מ"ר בבניין אותו היא שוכרת בפתח תקווה, כך נודע ל"גלובס".

השטח שמוצע לשכירות משנה ממוקם בבניין שבו שוכרת ECI שטח מידי חברת אלייד השקעות, החברה האם של צ'מפיון מוטורס המייבאת את רכבי פולקסווגן ואאודי לישראל. השטח המוצע ממוקם בקומה השלישית בבניין ברחוב הסיבים שבקרית מטלון בפתח תקווה.

ECI היא באחזקת שאול שני ו-Ashmore הבריטית. ל"גלובס" נודע כי השטח עומד ריק וכי ECI מבקשת דמי שכירות בסך 11 דולר למ"ר עבורו.

היום הודיעה ECI כי במסגרת תוכניות אסטרטגיות לפיתוח עסקיה תוך התאמה למשבר הפיננסי, היא תפסיק את העסקתם של כ-50 עובדים בישראל ומספר דומה של עובדים ביחידותיה בחו"ל. בנוסף תבצע החברה הורדת שכר של כ-6% לעובדים המשתכרים מעל ל-10,000 שקל בחודש, ותוציא את עובדיה ליום חופשה אחד ללא תשלום מידי חודש (לא במרוכז) - עד לסיום השנה הנוכחית.

החברה, שסיימה את 2008 בהצלחה, רשמה גידולים בהכנסות, בקצב קבלת ההזמנות ובצבר ההזמנות הכולל שגדל בלמעלה מ=60% בסוף 2008. בנוסף הגדילה החברה בשנה החולפת השקעותיה במו"פ בשיעור של כ-15% וקלטה כ-160 עובדים חדשים.

יצויין שבאוגוסט שעבר מכרה ECI את בניין המשרדים הראשי שלה, גם הוא ברחוב הסיבים בפתח תקווה, לכלל ביטוח ב-150 מיליון שקל בעסקת Sale and Leaseback, שבמסגרתה מתחייבת המוכרת לשכור את הנכס מהרוכשת לתקופה של 10 עד 15 שנה.

לאור המשבר הכלכלי פורח שוק שכירויות המשנה בקרב חברות ההיי-טק, משרדי עורכי הדין ומשרדי רואי החשבון. היום פורסם ב"גלובס" כי משרד עורכי הדין יגאל ארנון מנהל משא ומתן להשכרת שטח של 1,000 מ"ר לחברת התעופה האמריקנית קונטיננטל איירליינס בשכירות משנה במגדלי עזריאלי.

בנושא שכירות המשנה סירבה ECI להגיב.