כלי מעקב של גוגל מצא קשר בין החיפושים בנושא שפעת החזירים לבין אזורי ההתפרצות

"גילינו מתאם גבוה בין כמות מונחי החיפוש הקשורים למחלה לבין כמות האנשים שחלו בה באזורים מסוימים במקסיקו", אמר ג'רמי גינסברג, המהנדס הראשי של פרויקט המעקב המכונה Flu Trends

ענקית האינטרנט גוגל מסרה שכלי מעקב חדש בו השתמשה בכדי לבצע מעקב אחר כמות מונחי חיפוש הקשורים למחלת השפעת, גילה עלייה בכמות החיפושים בנושא באזורים בהם נרשמה התפרצות של נגיף שפעת החזירים, עוד לפני שזו הובאה לידיעת הציבור באמצעי התקשורת.

בחברה אמרו כי הכלי שפותח בסתיו האחרון כדי לשמש לעזר לאנשי שירותי הבריאות בארה"ב במאבקם בתחלואה העונתית בשפעת, יושם בשבועיים האחרונים במקסיקו כדי לעקוב אחר הקשר בין אחוזי ההידבקות בשפעת החזירים באזורים מסוימים לבין כמויות החיפוש בנושא מחלת השפעת באזורים אלה.

"גילינו שישנו מתאם גבוה בין כמות מונחי החיפוש הקשורים לשפעת, לכמות האנשים שחלו בשפעת החזירים באיזורים מסויימים במקסיקו", אמר ג'רמי גינסברג, המהנדס הראשי של פרויקט המעקב המכונה Flu Trends.

עם זאת, סייג גינסברג את דבריו וציין כי בניגוד למידע שנאסף בארה"ב אודות מחלת השפעת, לא הוצלב המידע שנאסף במקסיקו עם נתונים משנים עברו ולכן יש לקחת את מהימנותו בעירבון מוגבל.