חברת השילוט אדרי מדיה מנהלת מו"מ עם רכבת ישראל על זיכיון הפרסום

אדרי מדיה גרופ מחזיקה בזיכיון לפרסום בתחנות ובתוך הרכבת ; מקורבים לאדרי טוענים כי החברה נפגעה בעקבות האישור שניתן לחלק חינמונים ברכבת

רכבת ישראל מנהלת באחרונה משא-ומתן עם זכיינית הפרסום בתחנות וברכבת, חברת אדרי מדיה גרופ, על הפחתת דמי הזיכיון שמשלמת אדרי מדיה - כך נודע ל"גלובס". לא מן הנמנע כי בסוף המשא-ומתן, אם רכבת ישראל ואדרי מדיה לא יגיעו להבנות - תוציא הרכבת את הזיכיון למכרז חדש.

אדרי מדיה גרופ זכתה בזיכיון לפרסום ברכבת לפני כ-3 שנים, לתקופת זיכיון של 4 שנים ועוד 3 תקופות אופציה בנות שנה. החברה היתה אמורה לשלם לרכבת עבור כל שנת זיכיון כ-7.1 מיליון שקל.

אדרי מדיה גרופ הוקמה ב-1998, ובתחילת הדרך התמקדה בהוצאה לאור של מוספים פרסומיים. לפני 3 שנים זכתה בזיכיון לפרסום ברכבת, שכלל פוסטרים, באנרים, שילוט על קירות, פרסום בתלת-מימד, מדבקות רצפה, פרסום על גבי דרגנועים, שלטים באולמות כניסה ויציאה מהתחנות, פרסום במנהרות בין הרציפים, שילוט על עמודים, פרסום על פני מכונות כרטוס וכרטיסים, מיתוג בתחנות ובחניונים, פעילות קד"מ וחלוקת חומר פרסומי בתחנות, פרסום על גבי משענות הראש, פרסום על שולחנות ועוד.

בסוף 2007 הוכנסה לחברת אדרי מדיה גרופ בשותפות מלאה חברת הדיה, שבאה במקור מתחום הפרסום בנקודות המכירה. כבר אז היו גורמים בשוק שטענו כי המהלך נועד להזרים כסף לקופתו של מאיר אדרי, בעלי הדיה. באדרי הכחישו אז את השמועות וטענו כי השותפות החדשה נועדה לגייס כסף נוסף לצורך הרחבת פעילותו בתחומי השילוט האחרים.

לדברי גורמים בענף החוצות, הסיבה שלא מופעלות נגד אדרי סנקציות מהרכבת נובעת מקשרים אישיים שיש לו, המסייעים לו בהתנהלות מול הרכבת.

מנגד יש הטוענים כי הסיבה לסכסוך המסחרי נעוצה בטענות שיש לאדרי על התנהלות הרכבת. לטענת המקורבים, הזיכיון של אדרי אמור היה לתת לו גם את התמלוגים מהפצת עיתונים וקד"מ ברכבת - בעוד שהיום בפועל התמלוגים עבור הפצת העיתון "ישראל היום" ברכבת ו-"24 דקות" הולכים לרכבת ולא לאדרי.

עפר גל, מחברת הדריה - החברה המשותפת לאדרי והדיה, מסר בתגובה: "מערכת היחסים של הדריה עם רכבת ישראל היא מערכת יחסים עניינית ואיכותית, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. אנו מנהלים משא-ומתן עם הרכבת בנוגע להצבת אמצעים חדשים וריכוז כל אמצעי הפרסום הרב-ערוציים במרחבי התחנות, תוך הארכת תקופת הזיכיון".