למרות שנדל"ן היוקרה חטף מכה

ולמרות שזרים כבר לא באים ומיליונרים חדשים לא צצו השנה - יש קונים לבתי פאר

על רקע הדיבורים על עליות מחירי הדירות בישראל, כדאי לזכור שמדובר בהתעוררות של המאסה הקריטית - דירות במחיר עד 1.5-2 מיליון שקל. הציבור בישראל הפנים בהדרגה שאין הרבה מקום לצניחה של מחירים (אנחנו כבר כותבים את זה מזמן), ירד בהדרגה מהגדר, מה שמאפשר למחירים לשוב ולטפס, אם כי בשיעורים צנועים בהרבה מאלה שמציגים הגופים האינטרסנטיים.

ובכל זאת, שוק מגורי היוקרה חטף הכי הרבה בחודשים האחרונים ועדיין קשה לו לצאת מהתרדמת. זרים כבר לא באים, מיליונרים חדשים לא צצו בשנה האחרונה ואלה שהיו התכווצו משמעותית. באופן כללי, מבחינת מרבית חברי האלפיון העליון, זה לא הזמן לשדרג את הבית הפרטי לבית עוד יותר יקר.

ואף על פי כן, כדאי להבין שקהל היעד הפוטנציאלי של מגורי היוקרה לא תמיד מתנהג בהתאם ל"מצב".

הנה סיפור שהגיע אלינו בימים האחרונים, שמעיד שלכל כלל יש יוצא מן הכלל: לפני מספר שנים רכש אוליגרך רוסי 2 מגרשים בהרצליה פיתוח. אחד, דונם ברחוב בן אליעזר, משמש כבית. השני, דונם צמוד ברחוב הנשיא, נהרס לטובת גינה גדולה. מקובל, וודאי בימים ההם של הפריחה הגדולה.

רק שלאחרונה הוא הוסיף עוד דונם, גם הוא ברחוב בן אליעזר (פינת שבט מנשה), לאחר שנפרד מסכום של כ-4 מיליון דולר. למה הוא היה צריך עוד דונם, ועוד באחד המגרשים הנחשבים ביותר בסביבה? את השטח כולו הוא מילא בעצי פרי, כי התחשק לו בוסתן פרטי ליד הבית.

אנחנו מביאים את הסיפור הזה רק כדי להוכיח שלא כדאי להספיד את שוק מגורי היוקרה. למרבית החברים בשוק הזה, גם אחרי התכווצות של מיליונים או מיליארדים (בדולרים, ברובלים, באירו או בשקלים), נותרו מספיק מזומנים כדי להקים בוסתן.