ארבעה מופעים יותר מדי

"מופע הלילה" עם ליאור שליין, א' 22:00, ערוץ 10

אחרי שבוע של מיקום מחדש במשבצת הנצפית יותר של עשר בערב, אפשר לסכם את המגמות בתוכניתו היומית של ליאור שליין, הטוק-שואו האחרון במקומותינו, בערוץ ארצי ובשעת שידור סבירה. בשתי מילים: ככה ככה.

שליין מסוגל להצחיק, וחלק מהפאנצ'ים שלו מעלים חיוך. גם הדינמיקה שלו עם אורחיו היא טובה למדי, ולעתים הם מביאים אותו להגיב בספונטניות באופן מצחיק יותר מהבדיחות המוכנות מראש. אכן, תכונה מבורכת למנחה טוק-שואו. אבל כאן נגמרים הדברים הטובים.

ראשית, הפיצול בין "מופע הלילה" לבין "הלילה - ליאור שליין מארח" הוא די מטופש. מאות תוכניות כאלה משודרות מדי לילה ברחבי העולם, בלי צורך לפצל את המונולוג וכמה פינות שאמורות להצחיק מחלק הראיונות של הערב, לשתי תוכניות נפרדות. שנית, וחשוב אף יותר: החומרים, הפינות והמרואיינים אינם טובים דיים כדי למלא חמישה ערבים בשבוע.

אני מנסה לחשוב על מספר הפעמים שבהן הגבתי בצחוק, או אפילו בחיוך, למה שמתרחש באולפן, ומגיע למסקנה בלתי-נמנעת כי מוטב היה לשליין ולחובבי הז'אנר לו הייתה מתכנסת התוכנית הזאת לערב אחד חזק בשבוע (למה לא לנסות להחיות את "שעה טובה" של ימי שישי ולנסות להכות ב"שבוע סוף" בערוץ 2, שבעונתה הנוכחית נראית כמו גרסת קאוור לא מוצלחת של "ארץ נהדרת"?), במקום לנסות להצחיק מדי ערב ולהשאיר את הצופים עם חיוך מבויש?

בקונפדרציות ננוחם

"גביע הקונפדרציות", א'-ה' 20:30, שידורים ישירים בספורט 1 ו-2, ומהדורת סיכום יומית בערוץ 1

הבדיחה הרובאית הידועה, שבימים פחות פוליטקלי-קורקטיים הייתה בעיקר על חשבונן של חיילות ששירתו בבסיסים מרוחקים, על-פיה כל דרדר במדבר - לפרח ייחשב, היא בהחלט רלוונטית גם לטורניר הכדורגל הזה, שהצליח, על רקע החידלון של חודשי הקיץ, לכבוש לו בכל זאת מעמד מסוים בקרב חובבי הספורט.

לפני ארבע שנים בדיוק, יצא לי להתארח בטורניר הזה, שמקבץ נבחרות מכל העולם למעין "טורניר הכנה" שנועד לבחון את תשתיות המונדיאל, שנה לפני קיומו, והאמת - היה נפלא. העובדה שאף אחד לא פקפק בתשתיות האירוח של הגרמנים, גרמה לטורניר ההוא, עם נבחרות ברזיל, ארגנטינה וגרמניה המארחת, להפוך לסוג של פסטיבל קיץ שבו שותים בירות, משתזפים בשמש ומדברים על כדורגל (מה שאפיין במידה רבה גם את המונדיאל שנערך שם כעבור שנה). ולמרות זאת, גשם קיצי חשף דליפות בגג האצטדיון בפרנקפורט, למשל.

השנה, בדרום-אפריקה, יעקבו פקידי פיפ"א ביתר עניין אחר הטורניר, שכן ספקות רבים הוטלו ביכולתה של המארחת לסיים את עבודות התשתית הנחוצות עד למועד קיום אירוע הספורט הנצפה ביותר בעולם. ערוצי הספורט של צ'רלטון מיהרו לרכוש את זכויות השידור (חבל רק שלא השקיעו שם באולפן מיוחד, כמו ב"יורו" האחרון) וחלק מהמשחקים ישודרו גם בערוץ 1, שיקדיש לטורניר תוכנית יומית בכל ערב, בהנחיית בוני גינזבורג.

ספק אם "גביע הקונפדרציות" או אליפות אירופה עד גיל 21 (שתחל בהמשך השבוע ותשודר בערוץ הספורט), יצליחו להוות תחליף ראוי עבור המכורים לכדורגל, אבל הן בוודאי תהיינה כמו אותו דרדר במדבר. *