בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישו שני תושבי העיר, נראה כי עיריית ירושלים נסוגה מהחלטתה להקפיץ את הארנונה • כעת, עומד על הפרק מתווה פשרה שיפרוס את העלאת הארנונה על פני מספר שנים בהתאם לאזורים השונים
שתי תוכניות ענק בראשל"צ מתוכננות ע"י הוועדה המחוזית מרכז • רובי קפיטל תממן את פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בשטחים • עיריית ת"א מחמירה את דרישות הבטיחות באתרי עבודה ובנייה • וגם: חברת מיינדספייס, המציעה חללי עבודה להשכרה, פותחת מתחם עבודה חדש בפ"ת • חדשות השבוע בנדל"ן
העירייה הזמינה הצעות להקמת פרויקט דיור בר־השגה במתחם בית העם, אך ההצעה היחידה, של חברת שפיר, הייתה גבוהה ביותר מ־55 מיליון שקל מאומדן העירייה • כעת המכרז מפורסם שוב, עם יותר דירות ועם אומדן מעודכן למענק ההקמה
שתי העיריות אינן משלימות עם פסק הדין שניתן לפני כשבועיים, שעלול לעלות להן בהפסדים של מיליוני שקלים ואף מיליארדים מהיטלי השבחה • מומחים מעריכים כי סיכויי הבקשות להתקבל אינם גבוהים
משרד התחבורה ועיריית ירושלים מזהירים: בעקבות "עצרת המיליון" נגד גיוס חרדים, צפויים עומסים כבדים בבירה • כבישים מרכזיים ייחסמו, הרכבת הקלה תפעל חלקית, וקווי אוטובוסים יוסבו או יופעלו בשירות מקוצר • במשטרה הודיעו על היערכות מיוחדת
ביהמ"ש העליון שם קץ למחלוקת בנוגע להיטלי השבחה מוגדלים מכוח תמ"א 38 שגבו הרשויות, וכך יקטן הסכום שיושת על בעלי נכסים • המרוויחים, המפסידים ומה יקרה הלאה - גלובס עושה סדר
ערעוריהן של שתי העיריות נדחו פה־אחד בהרכב של שלושה שופטים בעליון, אשר דחו גם את עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה • השופט אלכס שטיין: "באין קשר סיבתי, חיוב בהיטל השבחה לא יכול לקום"
כשהיא בדירוג סוציו־אקונומי נמוך, בירת ישראל נמצאת בתנופת בנייה וניסיון למשוך אוכלוסיות חזקות • בדקנו: מה הנתונים מלמדים על מצבה המורכב של ירושלים, ועל מה כדאי להסתכל? • וגם: מה מה היתרונות היחסיים שלה על ערים אחרות?
ירושלים דשדשה שנים מאחור בכל הקשור לנדל"ן, אך השנים האחרונות מצביעות על מהפך • מנתוני סקר גלובס והתאחדות הקבלנים עולה כי בעיני רוב היזמים זו הרשות שאיתה הכי נוח לעבוד, ואת השינוי אפשר להרגיש גם בשטח • האם נכונות הטענות שזה בא על חשבון התושבים?
בירושלים ניתנים מדי שנה אלפי היתרי בנייה, אך האם ההיצע יענה על הביקוש, ומה צפוי להשתנות בשנים הקרובות? • בוועידת ישראל לנדל"ן, ראש העיר משה ליאון סיפר על הגירה, תעסוקה, תחבורה והעתיד של הבירה • עוד התייחס ליאון לכוונתו לצמצם את כלי הרכב בעיר באמצעות אגרת גודש
ראש עיריית ירושלים הגן על השימוש במענק הבירה. אבל הכסף לא בא מהאוויר • המשרוקית של גלובס
החל ממחר ולמשך מספר חודשים, יושבת מקטע מהקו האדום בירושלים לטובת חיבור מסילות הקו הירוק למערך מסילות הקו האדום בנקודות ההשקה שלהן • בסיום המהלך, תיווצר בירושלים רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל
בית המשפט קבע כי התוכנית שנועדה לחדש את השכונה הירושלמית רחביה פטורה מתשלום היטל השבחה • הסיבה: לא ניתן להוכיח כי אכן העלו את שווי הנכסים, וקיים סיכוי נמוך לביצוע הפרויקטים • האם פסק הדין ישפיע גם על תוכנית הרובעים בתל אביב?
עשרות פרויקטים שמחירי הדירות בהם עולים על 10 מיליון שקל מוקמים בימים אלו בעיר הבירה • רוב הרוכשים הם תושבי חוץ שמתכוונים להתיישב בהן רק לתקופות החגים • בעירייה מודעים לתופעה ולהשלכות שלה על מחירי הדיור, אך טוענים כי לא ניתן לעשות הרבה נגדה
רשויות רבות לא הסתפקו בעלייה הארצית הגורפת של הארנונה, והקפיצו את החיובים של מאות אלפי משקי בית • בירושלים ובתל אביב ההתייקרויות מגיעות לעשרות אחוזים, ויש גם תושבים שהתעריף שלהם יותר מהוכפל • בין הגורמים: שינויים בסיווגים ותוספת למימון המטרו
לתוכנית, שכוללת גם אלפי דירות ופארק ציבורי, הוגשו התנגדויות של תושבים, חברות פרטיות, גופים רגולטוריים ואף מוסדות מדינה • בין המתנגדים: חברת גב־ים, רמ"י ואגף הדיור הממשלתי
היטל השבחההרכבת הקלהירושליםמשה ליאוןמשרד התחבורהנדל"ן: בנייהנדל"ן: התחדשות עירוניתנדל"ן: מיסוי ומשפטתחבורה ציבוריתתכנון ובנייה