קרן המנוף "בראשית" מלווה להכשרת היישוב 105 מיליון שקל

מדובר בהלוואה הראשונה של הקרן מאז זכתה במכרז האוצר ■ עופר נמרודי ל"גלובס": "הבטחנו לעצמנו יתרות נזילות משמעותיות; אנו פונים לבחון השקעות חדשות"

חברת הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי מקבלת היום גיבוי פיננסי מקרן בראשית, בדמות הלוואה בסך של 105 מיליון שקל לתקופה של 5 שנים. זוהי השקעתה הראשונה של קרן בראשית, המנוהלת על ידי רן גרודצקי וד"ר מני וסרמן. ההלוואה מגובה בקבלת ביטחונות ועמידה בהתניות פיננסיות, ובנוסף קיבלה קרן בראשית אופציות לרכישת מניות הכשרת הישוב.

"אסטרטגיית ההשקעות של בראשית מתמקדת בביצוע השקעות בחברות ראויות בעלות פוטנציאל השבחה ואשר עיקר פעילותן בישראל", מסרו וסרמן וגרודצקי בהצהרה משותפת. "השקעה ראשונה זו של הקרן בחברת הכשרת הישוב תואמת מדיניות זו ואנו מאמינים שבאמצעותה נסייע לחברה בהשבחת פעילותה".

הכשרת הישוב, חברת החזקות ציבורית ותיקה הפעילה כבר 100 שנים, מתמקדת בתחום הנדל"ן, המלונאות והתקשורת. החברה מחזיקה, בין היתר, בקניון "שבעת הכוכבים", בעיתון "מעריב" (61%) ובנכסי נדל"ן בפולין ובקנדה. בחודש שעבר חתמה החברה על הסכם מימון בסך 86 מיליון שקל לפרויקט קניון שבעת הכוכבים בעיר טנג'יר שבמרוקו, הכולל גם מלון בן 240 חדרים. הסכם מימון זה הצטרף לסכום של 318 מיליון שקל שהצליחה החברה לגייס תוך חודשיים ל-3 פרויקטים, וכל זה בתקופת משבר. בימים אלה מתכננת החברה הקמת מגדל בן 42 קומות במקום בו נמצא בניין המשרדים שלה, בית קלקא שבדרך מנחם בגין בתל אביב.

קרן בראשית היא אחת מקרנות המנוף שזכו במכרז משרד האוצר. הקרן זכתה במכרז באמצע מארס, לאחר שהצליחה לגייס מהמשקיעים המוסדיים את הסכום הגבוה ביותר: הממשלה התחייבה להשקיע בקרן סכום של 500 מיליון שקל וקבוצת בראשית הצליחה לגייס מהגופים המוסדיים סכום של 1.5 מיליארד שקלים. מטרת הקרן הינה הענקת אשראי וביצוע השקעות בחברות ישראליות הראויות לכך. מדובר בקרן הגדולה ביותר מבין קרנות המנוף.

נמרודי: "נבחן השקעות חדשות"

"בתקופה כזו, שם המשחק הוא נזילות", אומר עופר נמרודי בשיחה עם "גלובס". "הכשרת הישוב הינה חברה חזקה ונזילה. כעת, משהבטחנו לעצמנו יתרות נזילות משמעותיות, יחד עם התזרימים השוטפים מפעילותנו בתחום הנכסים המניבים והייזום, אנו פונים לבחון השקעות חדשות והזדמנויות עסקיות מצוינות המונחות לפתחנו".

* זוהי ההשקעה הראשונה של קרן בראשית. מה זה אומר על הכשרת הישוב?

נמרודי: "העובדה שקרן בראשית בחרה בהכשרת הישוב כדי לבצע את העסקה הראשונה שלה היא בהחלט מחמאה. היא מצביעה על האמון בחברה ובאיכותה. בראשית ביצעה בדיקת נאותות מקיפה על פעילות החברה וכן על חלק מהפעילות מחוץ לישראל, בעיקר בתחום המחסנים הלוגיסטיים בפולין. הרצון של בראשית לקבל אופציות על מניות הכשרת הישוב מעיד בהחלט על השווי הרב הגלום בחברה".