רות מיידוף מתנערת מבעלה: "אני חשה נבגדת ומבולבלת"

גלובס tv בהצהרה פומבית ראשונה מנסה רות מיידוף לשמור מרחק מבעלה ■ "האדם שביצע את ההונאה הנוראה הזו אינו האדם שהיכרתי כשנישאתי לו" ■ אמש נדון מיידוף ל-150 שנות מאסר בגין ההונאה הפיננסית הגדולה בהיסטוריה

לאחר שבעלה ברנרד מיידוף נשלח ל-150 שנות מאסר, רות מיידוף טוענת כי היא חשה "נבגדת ומבולבלת", וכי "האדם שביצע את ההונאה הנוראה הזו אינו האדם שהיכרתי כאשר נישאתי לו".

בהודעה פומבית ראשונה - שפורסמה מספר שעות לאחר שבעלה נדון ל-150 שנות מאסר בגין הונאת פונזי ענקית, שנחשבת לתרמית הפיננסית הגדולה בהיסטוריה - מנסה רות מיידוף לשמור על מרחק מברני, בעלה, לאחר חודשים רבים של שתיקה.

"לא עובר יום אחד שבו איני חשה כאב על הסיפורים ששמעתי וקראתי", היא אומרת.

בשבוע שעבר הורה שופט לחלט את רוב הנכסים שרות מיידוף טענה לחזקה עליהם, בשווי כ-80 מיליון דולר. החלטת השופט, שמבוססת על פשרה בין רות לבין רשויות האכיפה, מותירה בידיה רק 2.5 מיליון דולר - 2.5 מיליון דולר יותר מדי לדעת כמה מקורבנות בעלה, שצוטטו אתמול במדיה בארה"ב.

"אני שוברת עתה את שתיקתי מפני שרתיעתי מפני התבטאות פומבית פורשה כאדישות או כהיעדר חמלה לקורבנות פשעו של בעלי, ברני - ואין דבר רחוק יותר מן האמת", נאמר בהודעה.

"מהרגע שבו סיפר לי בעלי שהוא ביצע הונאה ענקית, היו לי שתי מחשבות", היא כותבת. "הראשונה היתה שכה הרבה אנשים שבטחו בבעלי ייוותרו עתה הרוסים מבחינה פיננסית ואמוציונלית. המחשבה השנייה היתה שחיי עם הגבר שאותו היכרתי במשך יותר מ-50 שנה - תמו.

"רבים מהאנשים שהשקיעו אצל בעלי היו מידידיי הקרובים ומבני-משפחתי. בימים שחלפו מאז דצמבר, קראתי בתחושה עצומה של כאב את הסיפורים קורעי-הלב על אנשים שחסכונות חייהם נמוגו בגלל הפשע של ברני.

"בעלי היה האדם שבו אנו (ואני כוללת בזה את עצמי) נתנו אמון ושאותו כיבדנו", מוסיפה מיידוף. "הפקדנו בידיו את חיינו ואת מחייתנו במשך שנים רבות מאוד. זה היה אדם שגם ענף ניירות הערך התייחס אליו בכבוד. והנה, מתגלה אדם אחר שהדהים אותנו עם הווידוי שלו ושאחראי למצב הנורא שבו מוצאים עצמם עתה אנשים רבים".

"חיים רבים נקלעו למערבולת, ועתידם של רבים נגזל מהם", היא כותבת. "כל אלה שההונאה הזו נגעה בהם חשים עצמם נבגדים ומתקשים להאמין בקיומו של הסיוט הנורא שבו הם מוצאים את עצמם. אני חשה עצמי נבוכה, מבוישת, נבגדת ומבולבלת".

אמצעי התקשורת בארה"ב מלאים עתה סיפורים על מצוקתה וסבלה של רות מיידוף. ב"ניו-יורק פוסט" מתפרסם תצלום שלה שבו היא נראית בקרון של הרכבת התחתית, כנראה בפעם הראשונה מזה מי יודע כמה שנים. ייתכן כי זה תצלום מבוים: היא נראית שם יושבת לבדה - מצב לא סביר בקרונות הרכבת התחתית בעיר.

עיתונים אחרים מדווחים כי ספר העילית של רות מיידוף מסרב להמשיך לצבוע את שיערה וכי בעלי בתים מסרבים להשכיר לה דירה - ולו רק בגלל תשומת-הלב שהיא מושכת מהמדיה.