אחד-העם ננעלה בעליות: מדד הנדל"ן הוסיף 3%

מליסרון שהתחזקה ב-3.4%, ואפריקה שזינקה ב-13.4% השלימו את עסקת הקניונים ■ קבוצת דלק חזרה היום למדד המעו"ף עם עלייה של 6.7% ועם המלצת "תשואת יתר" מבית ההשקעות פסגות

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בעליות שערים, שהלכו והתחזקו לכל אורך מהלך המסחר. המדדים המובילים בבורסה המקומית הוסיפו לערכם 1.1%-3% בהובלת מדד הנדל"ן. המניה שהובילה את העליות במדד הנדל"ן, וגם במדד המעו"ף היא אפריקה ישראל, שהשלימה היום את עסקת הקניונים. מנגד, מניות בז"ן ואורמת הובילו את הירידות במדד.

ברקע למסחר - כניסתו לתוקף של עדכון המדדים שבו חברות רבות נכנסו או נגרעו מהמדדים המובילים בבורסה. לכבוד עדכון המדדים נערך הבוקר טקס עם פתיחת המסחר ובו נציגים של כור וקבוצת דלק בהשתתפות בעל השליטה בקבוצה - יצחק תשובה.

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

עוד ברקע למסחר - החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מאותתים על עליות שערים בפתיחה כשבאסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת בעוד המסחר באירופה מתנהל בעליות.

המסחר בבורסה בת"א נפתח לאחר חצי שנה מאוד חיובית בבורסה בת"א - מתחילת השנה זינק מדד הנדל"ן ב-91.8% והוא עדיין נמוך ב-70.4% מהשיא. שני לו מדד התל-טק 15 שטיפס ב-52%. מדדי המעו"ף ות"א-100 סיימו את מחצית השנה בעליות של 31.7% ו-42%, בהתאמה. מדדי מניות היתר הגדילו לעשות כשטיפסו ב-121.6% (יתר 50) וב-113.1% (יתר-120), בהתאמה.

חברות הדירוג המקומיות S&P מעלות ומידרוג פרסמו היום את סולם ההמרה של דירוג החוב המקומי לדירוגים הבינלאומיים. זאת, בעקבות תוכניתו של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בראשות ידין ענתבי, להעביר את החברות המקומיות לדירוג בסולם בינלאומי. מטרת האוצר בצעד זה הינה לאפשר למשקיעים בחינה מעמיקה מבעבר של פרמיית הסיכון המשולמת להם על ידי מגייס החוב, ביחס לאפיקי השקעה אלטרנטיביים בחו"ל, ובדיקת האטרקטיביות הכוללת בהשקעה בחברות מקומיות ביחס ליציאה לחו"ל.

מדד המעו"ף הוסיף 1.1% ל-871.54 נק', ת"א-100 עלה ב-1.3% ל-811.85 נק', התל-טק התחזק ב-1.5% ל-196.35 נק', מדד הבנקים התקדם ב-1.7% ל-824.11 נק' ומדד הנדל"ן בלט בעלייה של 3% ל-264.51 נק'

מניות בכותרות

קבוצת דלק וכור נכנסו היום למדד המעו"ף על חשבון שופרסל וגזית גלוב . בית ההשקעות פסגות העלה את המלצתו למניית קבוצת דלק ל"תשואת יתר" והעלה את מחיר היעד למניה ל-608 שקל למניה, מחיר המשקף לה פרמיה של 25.4% על מחיר הפתיחה היום בבורסה בת"א.

כי"ל ריכזה עניין לאחר שתאגיד שיווק האשלג קנפוטקס חתם על חוזי שיווק אשלג ליפן במחיר של 700 דולר לטון לעומת השנה הקודמת שבה נקבע המחיר על 900 דולר לטון.

אפריקה הודיעה הבוקר (ד') כי השלימה את מכירת קניון סביונים וקניון רמת אביב למליסרון שבשליטת משפחת עופר, בהתאם ללוח הזמנים שתוכנן עם חתימת העסקה. העסקה התבצעה לפי שווי של 1.74 מיליארד שקל, ובמסגרתה נמכרו החזקותיה (73.4%) של אפריקה בקניון רמת אביב, באמצעות חברת מקרקעי מרכז אביב - והחזקותיה (100%) בקניון סביונים ביהוד.

טבע קיבלה את אישור הרשות למזון ותרופות של ארה"ב (FDA) לשיווקן של טבליות Tri-Lo ספרינטק. מדובר בגירסה גנרית של תרופת Ortho Tri-Cyclen למניעת הריון.ה-FDA אישר לטבע לשווק את הטבליות באופן בלעדי למשך 180 יום. השיווק של טבליות Tri-Lo ספרינטק החל היום.

דלק נדל"ן נכנסה היום גם למדד הנדל"ן וגם למדד ת"א 100. בחברה מתכננים להקים קרן ריט שתירשם למסחר בלונדון ולתוכו תוכנס האחזקה של החברה ב-130 חניונים ברחבי בריטניה אשר מושכרים ל-35 שנה לרשת החניונים הבריטית NCP האחראית לתפעולם.

מצטרפת נוספת למדד הנדל"ן היא קרדן NV .

רוני חליבה, מנכ"ל אקספון 018 התפטר אתמול בערב במפתיע מתפקידו כמנכ"ל אקספון לאחר כשנתיים בתפקיד. עם התפטרותו, חליבה ויתר על האופציות שברשותו, לרכישת מניות של החברה, שניתנו לו עם כניסתו לתפקיד בספטמבר 2007.

[לאתר המעו"ף]