בכירים בענף האינטראקטיב יבקשו מערן גפן לפרוש מאיגוד חברות הפרסום

זאת בעקבות החרמת תחרות קקטוס הזהב - לצד התבטאויותיו של גפן במסגרת פסטיבל קאן, לפיהן שלמור-אבנון-עמיחי ו-Y&R אינטראקטיב אינם מתחרים בזירה הישראלית אלא בזירה הבינלאומית

אי-שקט בתעשיית האינטראקטיב: ל"גלובס" נודע כי מספר בכירים בענף האינטראקטיב דרשו מערן גפן לפנות את הכיסא ולהתפטר מתפקידו כנציג חברות האינטראקטיב בהנהלת איגוד חברות הפרסום.

גפן סירב להגיב על הידיעה.

על-פי גורמים בתעשייה, המהלך נובע מכך שמשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, יחד עם משרד האינטראקטיב שלו Y&R, שגפן עמד בראשו עד לא מזמן וכעת מתפקד כיו"ר המשרד, בחרו להחרים את תחרות קקטוס הזהב, שנחשבת לאחר המפעלים החשובים של איגוד חברות הפרסום.

צעד זה, לצד התבטאויותיו של גפן במסגרת פסטיבל קאן, לפיהן שלמור ו-Y&R אינטראקטיב מתחרים בזירה הבינלאומית ולא בזירה הישראלית, עוררו ביקורת חריפה בקרב ענף הפרסום, ועובדי מקאן-אריקסון אף שיחררו ברשת סרטון וידיאו שלועג למשרד.

כזכור, גפן נבחר להיות נציג האינטראקטיב באיגוד לפני כשנה, אז החליף את תימור גורדון, מנכ"ל arc אינטראקטיב.

יש לציין כי מהלך הדחה של ממש אינו אפשרי, שכן על-פי תקנון האיגוד אפשר להדיח ממנו רק על-פי מניעים של הטרדה או מעשה פלילי, ואילו הטענות שמשמיעים משרדי האינטראקטיב מתייחסות רק לסיבות של אתיקה מקצועית.

בהנהלת איגוד חברות הפרסום חברים 3 נציגים של משרדי הפרסום הגדולים, 3 מהמשרדים הבינוניים, 3 מהמשרדים הקטנים וחבר הנהלה נוסף שנבחר מחברות האינטראקטיב.

ב-2004 התקבלה החלטה בקרב הנהלת איגוד חברות הפרסום לצרף לחברות באיגוד גם את חברות האינטראקטיב, כדי למנוע מהם מלהקים איגוד עצמאי משלהם. ב-2005 צורפו לראשונה לאיגוד גם חברות אינטראקטיב.