בדרך לאפס? מתחילת יולי נחתך שוויה של AIG ב-55%

האנליסט ג'ושוע שאנקר מסיטיגרופ: "על פי הערכות השווי שערכנו ישנו סיכוי של כ-70% כי שווי ני"ע של AIG הוא אפסי" ■ AIG צונחת בעוד כ-20% לרמה של 10.5 דולר

מניית AIG צונחת הערב בעוד כ-20% לרמה של 10.5 דולר בהמשך לירידות החדות המאפיינות את המסחר מתחילת החודש, אז ביצעה החברה ספליט הפוך ביחס של 1:20 מה ששינה את מחירה מרמה של 1.16 דולר לרמה של 23.2 דולר, מאז צללה בכ-55%.

לפני שנה כשהגישה לרשויות את הבקשה לביצוע הספליט העריכה החברה כי מחיר גבוה יותר של המניה עשוי למשוך משקיעים מוסדיים, אולם עד כה נראה כי המהלך מושך רק שורטיסטים, זאת בשל השינוי הדרמטי שהביא הספליט ההפוך בקלות ובירידת העלויות הכרוכות בהלוואת המניות לשם ביצוע השורט. "אנו מאמינים כי המשקיעים בוחרים ללכת שורט על המניה בציפיה לזעזועים פיננסים נוספים" כתב שאנקר למשקיעיו.

היום אמר האנליסט ג'ושוע שאנקר מסיטיגרופ כי "על פי הערכות השווי שערכנו ישנו סיכוי של כ-70% כי שווי ני"ע של AIG הוא אפסי". הערכה זו משקפת את הסיכון להפסדים נוספים שיסבו לחברה החזקותיה בני"ע מסוג CDS (Credit Default Swaps) כמו גם מוכנותה למכור נכסים עסקיים בעבור מחירים נמוכים, הסביר שאנקר.

AIG כמעט וקרסה בשנה שעברה תחת הנטל של מיליארדי דולרים של ערבויות מבוססות ניגזרים שמכרה בגין נכסים פיננסיים מגובי משכנתאות מסוג CDO, אר השוק שלהן קרס בעקבות משבר הסאב פריים. הממשל האמריקני נחלץ להצלת החברה כאשר הלאים את רובה בתמורה למעל ל-80 מיליארד דולר.

כיום מנסה AIG למכור חלק מעסקייה על מנת להשיב את חובה לממשל ולשוב כחברת ביטוח קטנה בהרבה, אך עצמאית. שאנקר אמר כי משימה זו יתכן והיא אפשרית, אך החברה שתישאר תיהיה כניראה "צל של מה שהיתה בעבר" כזו שמציגה ROE נמוך ונכה בשל נטל החובות.