אפל תשיק בסתיו גאדג'ט חדש שיתחרה בקינדל של אמזון

מדובר במחשב לוח שישמש פלטפורמת בידור מסוג חדש ■ על-פי ההערכות, המכשיר יהיה גדול יותר מה-iPod Touch ויעלה 1,000-600 דולר

חברת אפל מתכננת להתחיל בשיווק של מחשב לוח חדש מתוצרתה (!), שיופעל על-ידי מסך מגע שרוחבו כ-10 אינץ'. הפצתו של המכשיר החדש צפויה לקראת עונת הקניות של חג המולד.

במקביל מקווה אפל להגיע להסכמים עם ספקי תוכן מרכזיים בשוק, על מנת שהמכשיר החדש ישמש גם כפלטפורמת בידור ניידת מסוג חדש שתיתן במה לתכנים אלה.

כניסה לשוק הספרים

צעד זה של אפל הוא הימור, לאור העובדה שרבות וטובות כבר כשלו כשניסו להפוך את המחשבים הללו לפופולריים. זכור במיוחד ניסיונה של מיקרוסופט לשווק מכשיר דומה, יוזמה שנתמכה אישית על-ידי ביל גייטס. בתעשיית הבידור מקווים כי אפל, שהצליחה לשנות בעבר את כללי המשחק עם השקתו של ה-iPod, תוכל לשחזר את ההישג.

גם שוק הספרים מגלה תכונה לקראת יציאתו של המחשב החדש, שעשוי להתחרות בקינדל של אמזון , ב-e-Reader של סוני וכן במכשיר החדש מתוצרת Plastic Logic, אותו היא מפתחת בשיתוף עם ענקית קמעונאות הספרים Barnes & Nobel.

"בכל הנוגע לחוויית הקריאה, המכשיר של אפל יהיה דומה לטלוויזיה צבעונית שטוחת מסך - לעומת הטלוויזיה שחור-לבן המסורבלת שהיא הקינדל", אמר אחד מאנשי השיווק של אפל.

אולפני הקולנוע והטלוויזיה הגדולים בהוליווד בוחנים את האפשרות להגדיל את היצע התכנים המוצעים ברשת כיום עבור לקוחות אפל באמצעות iTunes עם השקת המכשיר.

האנליסט יאיר ריינר מאופנהיימר מעריך כי מחירו של מחשב הלוח החדש מתוצרת אפל צפוי להיות 600-1,000 דולר. "אני מניח שיהיו בו הרבה מהפונקציות של ה-iPod Touch, אך יהיה מדובר במכשיר גדול יותר", אמר ריינר, וציין כי ייתכן שאפל לא תוכל לעמוד בתאריך היעד להוצאת המכשיר החדש באוקטובר.

מוזיקה של פעם

אפל נמצאת בין השאר במשא-ומתן עם מספר חברות מוזיקה להשגת הסכם על הפצת תוכן, שמטרתו עידוד קנייה של אלבומי מוזיקה שלמים באמצעות הרשת - בניגוד לתופעה הנפוצה כיום של הורדת סינגלים בודדים. הפרויקט, לו ניתן השם הזמני "קוקטייל", עתיד לכלול שיתוף-פעולה עם ענקיות המוזיקה EMI, סוני, וורנר ויוניברסל.

לדברי אחד מהמעורבים בו, החברות הללו ואפל מקוות "להשיב את הימים בהם קניית אלבום היתה חוויה חברתית, להחזיר את ההתרגשות המשותפת מהגרפיקה של העטיפה ומההערות הכתובות בה בזמן ההאזנה למוזיקה עם חברים". על-פי אפל, החוברות שיצורפו לאלבומים יהיו אינטראקטיביות ומרשימות יותר מהחוברות של פעם.

אופן ההתחברות לרשת של המכשיר צפוי להיות דומה לזה של ה-iPod touch, הוא לא יכלול טלפון, אך תתאפשר גישה ישירה לאינטרנט וכמובן לחנות המקוונת של אפל.