בוטלה עסקת רכישת מתחם הסינמה סיטי על-ידי ג'קי בן-זקן

העסקה בין מנופים פיננסיים ותנובה נחתמה בסוף יולי 2008, ובמסגרתה אמורה היתה מנופים לרכוש, באמצעות חברות בנות בשליטתה, את סינמה סיטי שבצומת גלילות תמורת 394 מיליון שקל מידי תנובה והיפרשוק

חברת מנופים פיננסיים , שבשליטת ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, קיבלה אתמול (ב') בשעות הלילה הודעה מתנובה בדבר ביטול עסקת מתחם הסינמה סיטי, אותו היתה מנופים אמורה לרכוש.

העסקה בין מנופים פיננסיים ותנובה נחתמה לקראת סוף יולי 2008, ובמסגרתה אמורה היתה מנופים לרכוש, באמצעות חברות בנות בשליטתה, את סינמה סיטי שבצומת גלילות תמורת 394 מיליון שקל מידי תנובה והיפרשוק. אולם, העסקה לא הגיעה לכדי השלמה, והמועד האחרון לחתימה על העסקה הלך והתארך.

מנופים ביקשה ארכה להשלמת העסקה בינואר, כפי שפורסם ב"גלובס", לאחר שהבנק המלווה לא היה מוכן להעניק מימון עד שלא יושלם רישום בטאבו של בעלי הקרקע, על מנת שיוכל לרשום שיעבוד מדרגה ראשונה כנגד הלוואה.

בשבועות האחרונים התנהלו דיונים הן במנופים פיננסיים והן בתנובה בדבר עתיד העסקה, ובתחילת החודש נראה היה כי העסקה תיחתם תוך ימים, לאחר שמנופים קיבלה אישור עקרוני מוועדת האשראי של בנק לאומי להעמדת הלוואה של כ-200-250 מיליון שקל לרכישת המתחם.

הסינמה סיטי כולל 70 אלף מ"ר, מתוכם 33 אלף מ"ר שטחי השכרה ועוד 750 מקומות חניה. המתחם בנוי על קרקע בגודל 24 דונם, מתוכם 21 דונם הם קרקע בבעלות פרטית, וכ-3 דונם הם בחכירה מהוונת לתקופה של 49 שנה עם אופציה ל-49 שנה נוספות.

במתחם הסינמה סיטי קיימות זכויות בנייה נוספות של 13 אלף מ"ר שלא נכללו בשלב זה במסמכי העקרונות, אבל ניתנה לגביהם אופציה לרכישתן.

עבור חלקה של תנובה בנכס אמורות היו החברות הבנות של מנופים לשלם 312 מיליון שקל. חלק זה כולל 22,500 מ"ר שטחי משרדים ומסחר, 4,000 מ"ר מחסנים וכ-600 מקומות חניה.

הודעתה של תנובה על ביטול העסקה מגיעה ככל הנראה משום שבן-זקן לא הצליח לקבל מימון מלא לעסקה. על כל פנים, למרות שמנופים יצאה היום (ג') בדיווח לבורסה בדבר ההודעה שהתקבלה מתנובה על ביטול הסכם העקרונות, ובדבר "הפסקת המשא-ומתן להשלמתו בטענה כי בכוונת הרוכשות לשנות את תנאי העסקה" - נראה כי מבחינת מנופים לפחות ההודעה איננה סופית, שכן היא מציינת כי "בשלב זה בוחנות הרוכשות את דרכי התגובה וההתייחסות להודעה זו, ובמקביל מנהלות מגעים עם נציגי המוכרות בקשר עם הודעתן".

בתנובה סירבו להגיב.