UBS: "בנק ישראל יעלה את הריבית במשק ל-1.75% עד סוף 2009"

הכלכלנים: "העלאת הריבית אתמול איננה תחילת מדיניות אגרסיבית של הידוק מוניטרי" ■ התחזית לסוף 2010 - ריבית של 3.75% ■ הבוקר שאחרי: הדולר נחלש קלות ■ למסחר בבורסה בת"א

כלכלני UBS פירסמו סקירה שבה התייחסו להחלטת הריבית של בנק ישראל אתמול, אשר הפתיעה, לדבריהם, גם אותם. אחרי ההעלאה ב-0.25% אתמול, שהיתה הראשונה מקרב כל הבנקים המרכזיים בעולם, צופים כלכלני הבנק כי מדי חודש עד סוף השנה יעלה פרופ' סטנלי פישר את הריבית ב-0.25%, כך שעד לסוף 2009 יגיע שיעורה ל-1.75%.

"אם הכלכלה הגלובלית תשתפר מעבר לציפיות שלנו, ייתכן שנראה הידוק מוניטרי גבוה אף יותר", הם חוזים. עד סוף 2010 יגיע שיעור הריבית, להערכתם, ל-3.75%.

האנליסטים ב-UBS לא רואים את העלאת הריבית אתמול כצעד ראשון במדיניות אגרסיבית של הידוק מוניטרי. יתרה מכך, כותבים האנליסטים, הם רואים בהעלאת הריבית ניסיון של בנק ישראל להביא את שיעורי הריבית לרמתם ה'נייטרלית', תוך כדי בחינה של האירועים בכלכלה הישראלית והגלובלית ושל התפתחותם.

בהתייחסם לאינפלציה הצפויה סבורים הכלכלנים כי בנק ישראל צריך לתכנן את צעדיו להתאוששות המשק בישראל. "לנוכח האינדיקציות החיוביות האחרונות להתאוששות, שיעורי צמיחה מוניטאריים של 20-56% מרמזים על סכנה לשיעורי אינפלציה גבוהים במיוחד ברבעונים הקרובים", הם מזהירים.