דויטשה בנק: "לאומי הוא הבנק האיכותי ביותר בישראל"

האנליסט דן הרוורד ממליץ לקנות המניה במחיר יעד של 15 שקל ■ הרוורד העלה גם המלצה למניית דיסקונט ל"קנייה"

האנליסט דן הרוורד מבנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק מרוצה מהדו"חות הכספיים של בנק דיסקונט . למעשה, הוא כל כך מרוצה עד שהוא בחר להעלות את המלצתו למניית הבנק ל"קנייה" ומכנה את יעד התשואה להון של הנהלת הבנק, בראשות גיורא עופר- "ריאליסטית ולא שונה מהתשואה לה אנו מצפים מבנקים ישראלים אחרים".

יעד התשואה להון של בנק דיסקונט לשנים 2010-2011 הינו 9-11%. הרוורד מציין שמניית דיסקונט נסחרת במכפיל 0.7 על ההון העצמי הצפוי ב-2009, כך שהמניה "נסחרת בדיסקאונט של 25% ויותר בהשואה לשאר הבנקים". נציין כי מניות הבנקים נסחרות קרוב להון העצמי שלהן, כגון מניית הפועלים שנסחרת במכפיל הון 0.9.

מחיר היעד של הרוורד למניית דיסקונט הוא 8.5 שקלים, המשקף מכפיל הון של 0.8 על ההון העצמי הצפוי השנה. הרוורד מניח גם תשואה להון של 10% בממוצע בשנים 2009-2012, ומציין כי הסיכון העיקרי הוא גידול בהפרשות לחומ"ס במידה ותהיה הידרדרות בתיק האשראי.

הרוורד גם התייחס לדו"חות שפרסם אתמול בנק לאומי , אשר הציג את הרווח הנקי הגבוה במערכת הבנקאית - 507 מיליון שקל. "תוצאות הרבעון השני תומכות בהערכתנו כי לאומי הוא הבנק האיכותי ביותר בישראל", אומר הרוורד, אשר מחזיק בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 15 שקל למניה. "הבנק ימשיך להגדיל את הלימות ההון ברבעון השלישי הודות לגיוסי הון משני בהיקף 2.5 מיליארד שקל".