דויטשה בנק מעלה את מחירי היעד למניות הבנקים בישראל

האנליסט דן הרוורד מסתכל לשנת 2010: "הבחירות המועדפות הן מניות הפועלים ודיסקונט" ■ צופה תשואה להון של 10%-12% בשנים הקרובות ומתחיל לדבר על חלוקת דיבידנדים במערכת הבנקאית ■ מחירי היעד של מניות הפועלים ולאומי זהים - 17.5 שקל למניה

מניות הבנקים בישראל זינקו בכ-80% מתחילת השנה, אך בבנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק שמים את 2009 בצד ומביטים ל-2010. והתחזית חיובית. עם ההתאוששות בצמיחה הכלכלית בישראל שמסתמנת כחזקה יותר בהשוואה למדינות המערב, והעלאת תחזיות הצמיחה חדשות לבקרים, כלכלני דויטשה בנק מעלה את מחירי היעד למניות הפועלים , לאומי ודיסקונט ומותיר את ההמלצה למניות אלו על "קנייה. רק למניית מזרחי טפחות הורדה ההמלצה ל"החזק", עם העלאה קלה של מחיר היעד ל-35 שקל מ-32 שקל למניה.

"אנו מגלגלים את הערכות השווי לשנת 2010", אומר האנליסט דן הרוורד. "הבחירות המועדפות עלינו הן מניות הפועלים ודיסקונט אשר נסחרות בחסר בהשוואה לשאר מניות הסקטור. הורדנו את ההמלצה למזרחי כי אנו חושבים שהמניה מתומחרת היטב".

הרוורד מעריך שבשנים הקרובות יציגו הבנקים תשואה להון של 10%-12%. זאת, לאחר שבמחצית הראשונה של השנה הציג בנק דיסקונט את התשואה להון הגבוהה ביותר מבין הבנקים הגדולים - 11% - כאשר מאחוריו הגיע בנק לאומי עם תשואה של 10.2% ומזרחי עם 8.8%. בנק הפועלים רשם במחצית הראשונה תשואה להון של 4.5% בלבד.

בחודשים האחרונים העלו גופים פיננסים רבים - מקומיים וזרים - את ההמלצות ומחירי היעד של מניות הבנקים בישראל. הגורם המרכזי לכך הוא ההתאוששות הכלכלית החזקה המסתמנת במשק. כבר ברבעון השני של השנה יצאה כלכלת ישראל באופן טכני מהמיתון וצמחה ב-1% לאחר שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית. לפני כחודש העלה בנק ישראל את תחזיות הצמיחה לשנתיים הקרובות ל-0% השנה ו-2.5% בשנה הבאה. גופים אחרים הלכו בעקבותיו וחלק מבנקי ההשקעות הזרים, כדוגמת JP מורגן, ברקליס ומורגן סטנלי, מעריכים אף ש-2009 תיסגר בסימן צמיחה חיובית.

ההפרשות לחומ"ס יירדו - אבל בכמה?

הרוורד מצידו מסמן מספר מניעים להמשך העלייה במניות הבנקים ב-2010, ובכללם העלאות הריבית במשק שצפויות להגדיל את הכנסות המימון, שמירה על ההוצאות בשנים הקרובות בין היתר בשל ההסכמים שנחתמו עם ועדי העובדים בבנק הפועלים ובמזרחי טפחות, וכן סביבה רגולטורית נוחה יחסית.

כמו כן, הרוורד צופה כי הבנקים יחזרו לחלק דיבידנדים ב-2010 והדבר ישגר איתות חיובי למשקיעים. עם זאת, נזכיר כי נושא הדיבידנד בבנקים סבוך יותר: בנק הפועלים לא יכול לחלק דיבידנד עד 2012 כיוון שסגר את 2008 בהפסדים, ולכן מוזר שהרוורד מעריך תשואת דיבידנד של 3.3% בשנה הבאה. בנוסף, המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, מסר ל"גלובס" לפני מספר חודשים כי לא יאפשר לבנקים לחלק דיבידנד עד חודש מארס 2010, שכן חזקיהו ממשיך להוביל קו שמטרתו לחזק את ההון העצמי ויחס הלימות ההון של הבנקים.

באשר להפרשות לחובות מסופקים אשר צפויות להמשיך לעלות בחודשים הבאים, הרוורד צופה כי ההפרשות יתחילו לרדת ב-2010-2011, "אך השאלה העיקרית היא כמה", כדבריו. הרוורד יוצא מתוך הנחה ששיעור ההפרשות יסתכם ב-0.89% השנה ויירד ל-0.73% בשנה הבאה ול-0.58% ב-2011. נזכיר כי במחצית הראשונה של השנה עמד שיעור ההפרשה של בנק הפועלים על 0.79%, של לאומי על 0.67% , של דיסקונט על 0.78% ושל מזרחי על 0.4% בלבד.

באשר למחירי היעד המעודכנים של דויטשה בנק, הרי שהרוורד מצמיד למניות הפועלים ולאומי מחיר יעד זהה של 17.5 ש', למניית דיסקונט מחיר של 9.5 ש' ולמזרחי, כאמור, 35 ש' למניה. מחירים אלה משקפים מכפילים של 0.8-1.1 על ההון העצמי הצפוי בשנה הבאה וטומנים בחובם פוטנציאל לאפסייד של 11% במזרחי, 18% בלאומי, 28% בפועלים ו-35% בדיסקונט.