הנקראות ביותר

יו"ר ועדת הכספים על ייקור הביטוח לאופנועים: "האוצר הגזים"

משה גפני: "זאת אטימות למה שקורה בפועל, כאשר האופנוענים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון ומסייע להפחית גודש מהכבישים" ■ "יש עוד שיקולים רבים בנושא כגון ארגוני הצלה שנוסעים על אופנועים"

רוכבי האופנועים מוסיפים לקבל תמיכה. לאחר ששר התחבורה ישראל כץ, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' וראש עיריית תל אביב רון חולדאי הביעו תמיכה ברוכבי הרכב הדו גלגלי, גם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, תומך בהם בדיון שנערך בוועדה על הנושא.

"משרד האוצר הגזים באופן חמור", אמר גפני. "זאת אטימות למה שקורה בפועל כאשר האופנוענים הם כלי שימושי גם לעשירון התחתון ומסייע להפחית גודש מהכבישים".

"יש עוד שיקולים רבים בנושא כגון ארגוני הצלה שנוסעים על אופנועים - העלאת הביטוח יעלה עבורם סכומי עתק והם חיים מתרומות", הוסיף.

הדיון נערך זיומת חבר הכנסת חיים אורון (ג'ומס), יו"ר מר"צ שאמר: "אין הפסד לביטוח החובה ויש לשקול את העברת הביטוח לביטוח לאומי".

"יש למנוע את הפגיעה בציבור הרוכבים ולמנוע את העלאת תעריפי הביטוח, בה ציבור הרוכבים לא יכול ולא צריך לעמוד".

כזכור, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' פנתה לפני כיומיים לשר האוצר בתהייה אודות העלאת התעריפים כשבין השאר כתבה: "ויתור של עשרות אלפי רוכבים על כלים דו גלגליים יגרום עומס בכבישים, זיהום אוויר מוגבר, בזבוז גדול יותר של דלק, החרפת מצוקת החניה ושימוש גובר ברכבים ישנים ולא בטיחותיים".

לפני יותר משבועיים עלו אלפי רוכבי דו גלגלי לירושלים, ופקקו את הכביש לעיר שעות ארוכות. בשבוע שעבר רכבו האופנוענים בבגדי ים במספר ערים בארץ ותפסו מקומות חניה.

המאבק החל לאחר שענתבי החל לפעול להעלאת תעריפי ביטוח החובה ברכבים דו גלגליים בכ-12% בממוצע. עם זאת, עבור רוכבים צעירים וחסרי ניסיון העלאת מחיר ביטוח החובה תהיה בשיעור גבוה יותר. ביטוחי החובה של האופנועים נעשים על ידי "הפול" והם הפסדיים באופן קבוע. מכאן שתעריפי ביטוח החובה לאופנועים זוכים לסבסוד קבוע.

בימים האחרונים עולים רוכבי אופנוע למשכן הכנסת להביע את התנגדותם להעלאת התעריפים.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!