8 עדכונים למיליארדר החוזר

לרגל השיבה המתוקשרת של ארנון מילצ'ן וסמי עופר למולדת ולמען הבאים בעקבותם

לאחר שנות מגורים רבות מחוץ למדינת ישראל, קשה לחזור ולהתאקלם מיד מחדש. גם אם יש כאן משפחה וחברים, עדיין יש לא מעט פערים להשלים. כשירות חינם למיליארדרים החוזרים ארנון מילצ'ן וסמי עופר, ולאלה שעוד יבואו אחריהם, הנה כמה עדכונים:

  1. האיש הכי מדובר כרגע באירועים כלכליים הוא נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.

    אמץ עמדה כלפיו, ופמפם אותה. משפטים לשימוש בעד: "טוב שיש פה מישהו מבחוץ. האמריקאי הזה יודע לקנות דולרים כמו שצריך. הוא גם עזר לכם סליחה, לנו להימנע מנפילה חזקה במשבר". משפטים לשימוש נגד: "אני לא מבין מה הניע אותו בפרשת דני דנקנר. לאן עכשיו ייקחו אותנו כל הדולרים האלה? תגידו, כמה הוא משלם ליחצ"ן שלו?".

  2. אם ברצונך להשיג שליטה במדיה הישראלית, עומדות בפניך שתי אפשרויות:

    הראשונה היא להרים טלפון לאביב גלעדי - אנחנו מדברים על זכיינית ערוץ 2 רשת. אם תבחר לרכוש את מניותיה, דע כי תקבל תמורתן 3 ימי שידור בלבד, ואפשרות קלושה למיזוג עם קשת, האחות המוצלחת יותר במשפחה.
    אופציה ב' היא לרכוש את ערוץ 10. את היתרונות והבעיות יסביר לך יוסי מימן. אם אתה זקוק למספר הטלפון הנייד שלו, אנא פנה למערכת.

  3. האם כבר בחרת לאיזו רשת סלולר להתחבר?

    אם אתה מחפש חברים, עמוס שפירא מסלקום ישמח להפוך לחבר שלך תוך דקות (תעריף חינם). אם אתה מחפש רוחניות, אילן בן-דב, הבעלים החדש של פרטנר - אתה כבר מעודכן? - יסדר לך יופי של עסקה, ויחד תמנפו את החשבון שלך. ואם אתה רוצה להרגיש צעיר, תרים טלפון לגיל שרון מפלאפון. הוא כבר יגיע אלייך במהירות ה-GSM. אולי אפילו תהיו בין הראשונים בישראל שיש להם iPhone G3. אה, בעצם כבר יש לך.

  4. עגינה במרינה בהרצליה.

    מחיר המינימום החודשי לעמדה ליאכטה באורך 14-20 מטר עומד על 1,884 שקל כולל מע"מ. מחיר המינימום החודשי לעמדה ליאכטה באורך 20-24 מטר עומד על 4,100 שקל כולל מע"מ. לכלי שיט שאורכם מעל 24 מטר יינתן אישור מיוחד ממנהל הנמל לגבי אפשרות עגינה.

  5. היום לכל אחד יש בלוג - אפילו לגליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי.

    פנה לעצמך 20 דקות ביום, וכתוב על החיים החדשים בישראל. מעבר להזדמנות לתרגל את העברית, התקתוקים על המקלדת יהוו גם דרך לגיטימית לקטר על החום, על החוצפה, על הדחיפות ועל הרגולטור. אל תיבהל מתגובות עוקצניות, מה שחשוב זה מספר הכניסות. אל תשכח לעדכן את הילדים והנכדים.

  6. שלא תזדקק:

    על-פי דן אנד ברדסטריט, משרדי עורכי הדין המובילים בתחום דיני מסים לשנת 2009 הם עו"ד אודי ברזילי, אלתר עורכי דין, גולדפרב, גורניצ'י ושות', הרצוג פוקס נאמן ויגאל ארנון ושות' משרד עורכי דין.

  7. אם ברצונך לרכוש קבוצת כדורגל, ייתכן כי דניאל יאמר ישמח לעשות לך חפיפה על מכבי נתניה. אמנם בסוף ספטמבר הוא הודיע כי אינו מתכוון למכור, אבל שנים בעולם העסקים לימדו אותך שכסף תמיד מדבר, גם על הדשא. הרווח עבורך: חיבור חזק לישראליות ולצרפתים(ות).

    בעניין הקופסה, אל תדאג - בניית האצטדיון החדש מתקדמת יפה (במונחים ישראלים. תוך שנתיים יש לך יציע כבוד כמו של רומן אברמוביץ'). אם מאיר שמיר מתקשר, סנן. רוב הסיכויים שאין לו שום דבר חשוב להגיד לך.

  8. אין צורך להרים טלפון ללב לבייב ולשאול מה מצב העסקים. מספיק לקרוא "גלובס". כשהמצב ישתפר, ועו"ד ליפא מאיר - נציג מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל - יחייך למצלמה, שלח sms.

    כן, הכי חשוב: כבר החלטת לאיזו רשת סלולרית להתחבר?