קבוצת דלק סוללת נתיב ישיר למשקיעים בארה"ב: תנפיק ADR

התוכנית תאפשר לכל משקיע זר, מוסדי או פרטי, לרכוש תעודות סחירות על מניות הקבוצה בערך נקוב בדולר ארה"ב ■ הנייר יהיה סחיר החל מהיום מעבר לדלפק תחת הסימול DGRLY

לאחר שנתקבלו כל האישורים הרלוונטיים מאת ה-SEC, משיקה קבוצת דלק לתוכנית של Sponsored Level 1 ADR (Depositary Receipt American), שנועדה להשיג סחירות של ניירות-ערך זרים בארה"ב. התוכנית תאפשר לכל משקיע זר, מוסדי או פרטי, לרכוש תעודות סחירות על מניות קבוצת דלק בערך נקוב בדולר ארה"ב.

הנפקת ה-ADR בארצות הברית תאפשר לקבוצת דלק נגישות פשוטה ונוחה לציבור המשקיעים האמריקני, הן הפרטי והן המוסדי, כגון קרנות פנסיה וקרנות גידור, בין היתר מכיוון שהתקנון שלהן אינו מאפשר להן להשקיע אלא רק בשוק המקומי או בניירות ערך הנקובים בדולר ארה"ב. בכך תגדיל קבוצת דלק את בסיס בעלי המניות של החברה בארה"ב ואת החשיפה הבינלאומית של עסקיה.

הנייר יהיה סחיר מהיום (ב') מעבר לדלפק תחת הסימול DGRLY, וייצג זכות למניות רגילות שהונפקו על ידי קבוצת דלק ושנסחרות בבורסה לנירות ערך בתל-אביב.

במסגרת התוכנית CITI יפקיד בשוק הישראלי מניות רגילות של קבוצת דלק וינפיק כנגדן ADR הנסחרים בשוק ההון האמריקני, ביחס של 10 ADR לכל מנייה רגילה.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק: "אנו מאמינים כי ההחלטה להתחיל בתוכנית ADR תאפשר כאמור לכל משקיע אמריקני, מוסדי או פרטי, השקעה בקבוצת דלק בדולרים, צעד חשוב בימים אלו בעיקר לנוכח כניסתה הצפויה של ישראל למדד השווקים המתפתחים של ה-MSCI. אין ספק כי המהלך ירחיב את פוטנציאל גיוס משקיעים חדשים על ידי שיפור הנגישות למניית קבוצת דלק".

נזכיר כי, במהלך יוני החליט ה-MSCI, שהחל מחודש מאי 2010 ישראל תכנס למדדי ה-Developed markets (שווקים מפותחים) ותצא ממדדי Emerging market (שווקים מתפתחים).