yes תוכל לספק VOD רק ללקוחות עם אינטרנט ביתי קווי

בשירות שמתכננת yes, הלקוח יוכל לקבל את כל התוכן שהוא רוצה באמצעות האינטרנט ■ לשם כך יהיה צורך בחיבור של כל טלוויזיה לאינטרנט הקווי, והרשתות האלחוטיות לא יתמכו בשירות

שידורי ה-VOD (וידיאו לפי דרישה) של חברת yes שיושקו בשנה הבאה, אשר במסגרתם תשתמש החברה באינטרנט כאמצעי שידור, יתבססו על האינטרנט הקווי בלבד (HomePNA). כלומר, הרשתות האלחוטיות לא יתמכו בשירות.

השירות שמתכננת yes אמור להתבסס על האינטרנט כתחליף לערוץ החוזר, כלומר שבאמצעות האינטרנט יוכל הלקוח לקבל את כל התוכן שהוא רוצה, כפי שהדבר נעשה בכבלים. כדי לקבל את השירות במספר נקודות בבית, יהיה צורך בחיבור של כל טלוויזיה לאינטרנט הקווי.

נודע כי במסגרת הניסויים שעורכת yes התברר כי לא ניתן לספק חוויית צפייה איכותית של VOD באמצעות חיבור אלחוטי, כלומר לא ניתן לחבר את הטלוויזיה להתקן אלחוטי Wi-Fi ולקבל באמצעותו שידורים. ככל הנראה, הדבר קשור לקצב הקבוע הנדרש להעברת וידיאו דרך האינטרנט בצורה איכותית, אשר אותו ניתן להשיג רק על בסיס שימוש ברשת ביתית קווית.

התוכנית של yes היא להתחיל ולספק את השירות בתחילת השנה הבאה. השירות יבוא במקביל לשירות החלופי שהיא מספקת כיום באמצעות שירות ה-yesMax, שהוא שירות הקלטת תוכניות ואחסונם בדיסק קשיח.

yes מצפה כי שירות ה-VOD, שמהווה מנוע צמיחה חזק עבור מתחרתה HOT, יהיה כזה גם עבורה, זאת משום שהמגמה בעולם הטלוויזיה משתנה, והצופים עוברים למתכונת צפייה שמותאמת לזמנם האישי (Time Shifting).

חברות הלוויין בכל העולם עוברות למודל של שימוש באינטרנט כערוץ חוזר לטלוויזיה, כדרך היחידה להתחרות בכבלים.

המגבלה שתהיה ל-yes בזמן הקרוב תמשיך להיות חוסר יכולת לספק סל שירותים הכולל בנוסף לטלוויזיה גם טלפוניה ואינטרנט דרך חשבון אחד.