IDC: עלייה של 5.6% במכירות סלולריים בעולם ברבעון השלישי

זאת לעומת הרבעון השני השנה ■ ברבעון השלישי נמכרו 287.1 מיליון טלפונים - ירידה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ■ נוקיה ממשיכה להוביל את השוק, סמסונג שומרת על המקום השני ו-LG במקום השלישי

המיתון אצל יצרניות הטלפונים הסלולריים לא הורגש ברבעון השלישי של השנה. חברת IDC מדווחת על עלייה של 5.6% במכירות המכשירים בעולם לעומת הרבעון השני ל-287.1 מיליון טלפונים. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, המכירות ירדו ב-6%.

"שוק הטלפונים הסלולריים מפגין סימנים ראשונים של התאוששות מאז תחילת המשבר הכלכלי", מוסר אורן רביב, אנליסט טכנולוגיות חדשות ב-IDC. "יצרניות המכשירים מכרו את כל מלאי הדגמים הישנים שלהם במחירים נמוכים מספיק לגרום לעלייה בביקוש. יחד עם זאת, ברבעון הנוכחי יוצגו מכשירים בטווח המחירים העליון, מה שצפוי להשפיע גם על שורת הרווח של היצרניות".

נוקיה ממשיכה להוביל את שוק הטלפונים הסלולריים, אולם נתח השוק שלה יורד ב-0.8% ל- 37.8%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סמסונג שומרת על המקום השני עם נתח שוק של 21% - עלייה של 4%.

גם LG, הממוקמת במקום השלישי, מבצעת עלייה יפה בנתח השוק שלה מ-7.5% ל-11%.סוני אריקסון ממוקמת במקום הרביעי, כאשר נתח השוק שלה ירד ב-3.5% ל-4.9%. מוטורולה נמצאת במקום החמישי עם נתח שוק של 4.7% וירידה של 3.6% בנתח השוק שלה.