עמוס לסקר: "30% מהזמן אני מטפל בבעיות כ"א ומשאבי אנוש"

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, נאם בכנס השנתי של התאחדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב

"החזרנו ב-2009 כ-1.1 מיליארד דולר למשקיעים. לא היינו צריכים להגיע להסדר חוב כמו לב לבייב או כמו צים וזאת הודות לעבודה נכונה של החברה" - כך אמר היום מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בכנס השנתי של התאחדות מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה בישראל במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

"אני רואה חשיבות רבה בכך שתיווצר תחרות לחברת החשמל מצד יצרנים פרטיים - ככל שאתה מונופול אתה נכנס לסטגנציה, אתה חייב סביבה תחרותית כדי שהשוק לא יברח. במשק האנרגיה צריך לייצר תחרות וצריך גופים שיתחרו בך".

"מונופול פועל אחרת מחברה עסקית - ביום הסערה האחרון הפעלנו 30-50 צוותים שטיפלו בבעיות. אם הייתי בחברה עסקית היו חושבים האם להוציא צוותים מבחינת ההשפעה על הרווח", הוסיף.

לסקר אמר כי ישנה בעיה בשיטת התגמול בחברות הממשלתיות ויש לאפשר שיטת תמריצים שונים. "אני מבין את חשש האוצר אבל יש להבין - ניהול טוב הוא רק דרך תגמול".

עוד אמר לסקר: "אני צריך 30% מהזמן שלי לטפל בבעיות כוח אדם ומשאבי אנוש. כמות ההשקעה שמנכ"ל חברת חשמל צריך להשקיע בכוח אדם היא חסרת תקדים".