המשבר הכלכלי ב
מזרח אירופה איננו תקף, כך מסתבר, רק ליזמי נדל"ן מקומיים. השפעותיו באות לידי ביטוי גם בדוחותיה הכספיים של יבואנית רכבי היוקרה
BMW בישראל ובבולגריה - חברת קמור מוטורס.
קמור מוטורס , המרכזת את תחום הרכב בקבוצת קמור של דני ברנר, ומנוהלת בידי הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, מציגה שורה תחתונה שלילית ברבעון השלישי: הפסד של 3.8 מיליון שקל (בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמד ההפסד על 2.1 מיליון שקל). זאת לאחר שבתקופות המקבילות אשתקד הציגה החברה רווח של 1.2 ו-5.8 מיליון שקל בהתאמה.
ההפסדים נגרמו כתוצאה מירידה תלולה בהכנסות הרבעוניות שייצרה פעילות החברה בבולגריה, לצד שחיקה של 1.5% ברווחיות הגולמית של כלל פעילותה ל-12.9% מהמחזור. סך ההכנסות הרבעוניות של קמור מוטורס ירד ב-8% ל-148.7 מיליון שקל. בעוד שההכנסות ממכירת כלי רכב ושירותים נלווים בישראל שמרו על יציבות ברבעון (כ-102 מיליון שקל) - ובתשעת החודשים הראשונים של השנה אף עלו ב-24% - ההכנסות בבולגריה דווקא ירדו בשיעור של 39% ברבעון (ל-19.5 מיליון שקל), וב-34% מאז תחילת השנה.
בסיכום תשעת החודשים בראשונים של 2009 אמנם הצליחה קמור מוטורס להגדיל את מכירותיה ב-7.5% ל-511.6 מיליון שקל, אולם שיעור הרווחיות הגולמית שלה בתקופה זו ירד ב-2.5% ל-12.8%.
החברה האם של קמור מוטורס, קמור, השלימה בתחילת החודש גיוס אג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל בו נרשמו ביקושי יתר, למרות דירוג נמוך יחסית של BBB עם תחזית שלילית, שהעניקה לו בחודש יוני האחרון סוכנות הדירוג S&P מעלות. לקמור מוטורס עצמה סדרת אג"ח אחת בהיקף של כ-70 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.