גם ל-BMW קשה באירופה: מכירות קמור בבולגריה צנחו ב-40%

הירידה בהכנסות ושחיקת הרווחיות העבירו את יבואנית הרכב בהנהלת דן חלוץ להפסד רבעוני של 3.8 מיליון שקל ■ החברה-האם של קמור מוטורס, קמור, השלימה בתחילת החודש גיוס אג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל, בו נרשמו ביקושי יתר

המשבר הכלכלי במזרח אירופה איננו תקף, כך מסתבר, רק ליזמי נדל"ן מקומיים. השפעותיו באות לידי ביטוי גם בדוחותיה הכספיים של יבואנית רכבי היוקרה BMW בישראל ובבולגריה - חברת קמור מוטורס.

קמור מוטורס , המרכזת את תחום הרכב בקבוצת קמור של דני ברנר, ומנוהלת בידי הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, מציגה שורה תחתונה שלילית ברבעון השלישי: הפסד של 3.8 מיליון שקל (בתשעת החודשים הראשונים של 2009 עמד ההפסד על 2.1 מיליון שקל). זאת לאחר שבתקופות המקבילות אשתקד הציגה החברה רווח של 1.2 ו-5.8 מיליון שקל בהתאמה.

ההפסדים נגרמו כתוצאה מירידה תלולה בהכנסות הרבעוניות שייצרה פעילות החברה בבולגריה, לצד שחיקה של 1.5% ברווחיות הגולמית של כלל פעילותה ל-12.9% מהמחזור. סך ההכנסות הרבעוניות של קמור מוטורס ירד ב-8% ל-148.7 מיליון שקל. בעוד שההכנסות ממכירת כלי רכב ושירותים נלווים בישראל שמרו על יציבות ברבעון (כ-102 מיליון שקל) - ובתשעת החודשים הראשונים של השנה אף עלו ב-24% - ההכנסות בבולגריה דווקא ירדו בשיעור של 39% ברבעון (ל-19.5 מיליון שקל), וב-34% מאז תחילת השנה.

בסיכום תשעת החודשים בראשונים של 2009 אמנם הצליחה קמור מוטורס להגדיל את מכירותיה ב-7.5% ל-511.6 מיליון שקל, אולם שיעור הרווחיות הגולמית שלה בתקופה זו ירד ב-2.5% ל-12.8%.

החברה האם של קמור מוטורס, קמור, השלימה בתחילת החודש גיוס אג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל בו נרשמו ביקושי יתר, למרות דירוג נמוך יחסית של BBB עם תחזית שלילית, שהעניקה לו בחודש יוני האחרון סוכנות הדירוג S&P מעלות. לקמור מוטורס עצמה סדרת אג"ח אחת בהיקף של כ-70 מיליון שקל.