פישמן: "בתוך שנה תהיה פריצת מחירים בנדל"ן למשרדים"

דרבן שבשליטת אליעזר פישמן הציגה רווח של 96 מיליון שקל ברבעון השלישי, בעקבות שערוך נדל"ן והכנסות מס ■ מתחילת השנה זינק הרווח ב-87%

לאחר שמניותיה זינקו בכמעט 160% מתחילת השנה, מציגה חברת ההשקעות דרבן , שבשליטת אליעזר פישמן, רווח של 117.2 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה - זינוק של 87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה צמחו ב-11% לסך של 265.4 מיליון שקל.

על תוצאות החברה השפיעו שערוך נדל"ן כלפי מעלה בסך של 66 מיליון שקל, וכן הכנסות ממיסים (הודות לירידה הדרגתית בשיעור מס חברות) בסך 43 מיליון שקל.

דרבן זקפה כ-76 מיליון שקל לעלייה בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה בישראל, מתוכם כ-50 מיליון שקל בגין נכס ברחוב יגאל אלון בת"א. מנגד, נפגעה החברה מירידה בשווי של נכסים בגרמניה ובקנדה.

את הרבעון השלישי סיימה דרבן עם צמיחה של 15% בהכנסות ל-93.2 מיליון שקל, ועם רווח נקי של 95.6 מיליון שקל (הכולל שערוך נדל"ן ב-73 מיליון שקל והכנסות מס של 54 מיליון שקל). זאת, לעומת הפסד של 2.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008.

פישמן, המשמש כיו"ר החברה, אמר היום ל"גלובס" כי "יצאנו מהמשבר, ויש שיפור בכל העולם וגם ברוסיה". לגבי שוק הנכסים המניבים בישראל, מעריך פישמן כי "כרגע היזמים לא בונים נכסים חדשים, ואני צופה שבעוד שנה-שנה ורבע תהיה פריצה של מחירים במשרדים".

* יש לך הסבר לזינוק החד במניה מתחילת השנה?

פישמן: "כשזה יורד לחצי מההון העצמי, אז האחוזים גבוהים בעלייה. איזו סיבה הייתה לדרבן להיסחר ב-50% מההון העצמי? זה מתקן חלק מהעיוות".

* ולגבי שוק המניות בכלל?

"המניות ירדו מאוד קודם, ועדיין לא חזרו לאותן רמות מחירים. אם יצאנו מהמשבר, אז החברות ירוויחו יותר כסף והמניות יעלו לפי המכפילים; כל חברה אינדיווידואלית".

ההון העצמי מממן 30% מהמאזן

דרבן היא חברת נדל"ן הפועלת בייזום, רכישה, פיתוח והקמת מבנים להשכרה בישראל, וכן בהשקעה בנכסי נדל"ן מניבים בקנדה, גרמניה, רוסיה, הודו ומדינות חבר העמים. בנוסף, פועלת החברה בתחום הביוטכנולוגיה ומחזיקה 50% ברשת תחנות דלק. שטח המבנים להשכרה של החברה במאוחד, בארץ ובחו"ל, עמד ביום המאזן על כ 683-אלף מ"ר.

נכסי החברה בישראל משמשים בעיקר למשרדים, תעשייה, מסחר ואחסנה. בחו"ל, משמשים נכסיה בנוסף לשימושים המוזכרים לעיל, גם להשכרה למגורים ולבתי אבות. ההון העצמי של דרבן - 1.3 מיליארד שקל - מממן כמעט 30% מהמאזן. החברה נסחרת לפי שווי של 868 מיליון שקל, והשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה (כולל מבנים בהקמה) הינו כ-2.5 מיליארד שקל.

תשואות האג"ח של החברה ירדו בחודשים האחרונים לטווח של כ-7%, והיא קיבלה דירוג A2 להנפקת אג"ח מתוכננת בהיקף של עד 200 מיליון שקל.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"