רכישות בקנה? כור נוטלת הלוואה בגובה 100 מ' אירו מ-HSBC

אם תבחר החברה לנצל את האשראי שניתן לה מ-HSBC, הוא יועמד לה באירו ויובטח בערבות שלה ובמניות ענק הקמעונאות הצרפתי קרפור ■ כור הרוויחה 512 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל

כור מקבוצת IDB מודיעה הלילה (ג') כי חברה בת בבעלותה המלאה התקשרה היום עם בנק HSBC בהסכם מסגרת אשראי עם זכות חזרה (ריקורס).

אם תבחר החברה לנצל את האשראי שניתן לה מ-HSBC, הוא יועמד לה באירו ויובטח בערבות שלה ובמניות ענק הקמעונאות הצרפתי קרפור, בו מחזיקה החברה כעת כ-1.5 מיליון מניות, המהוות כ-0.21% מהון מניות קרפור, בהיקף השקעה של כ-245 מיליון שקל.

האשראי מ-HSBC מועמד לתקופה של שנתיים ממועד המשיכה הראשונה (לא יאוחר מסוף יוני 2010) ותקרתו, בהתאם להחלטת כור, עומדת על 100 מיליון אירו. האשראי ניתן לפירעון מוקדם בכפוף לתשלום עמלה.

נזכיר, כי כור הרוויחה 512 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, עלייה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו ברבעונים קודמים, גם הפעם עיקר הרווח הגיע ממכירת מניות קרדיט סוויס, אותן החל לרכוש דנקנר ביוני 2008 כאשר מניות הפיננסים בעולם כולו ספגו ירידות חדות, וכך גם מניותיו של הבנק השוויצרי.

הרווחים של כור מקרדיט סוויס הסתכמו ב-691.5 מיליון שקל ופיצו על חולשה בעסקיהן של חברות אחרות בקבוצה. בשנה החולפת הרוויחה כור כ-3.2 מיליארד שקל מהשקעתה בקרדיט סוויס.