בעוד יומיים יושק בישראל ה-iPhone באופן רשמי, והאנליסטים במריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, מנסים להבין כיצד ישפיע הטלפון המתקדם של אפל על שוק הסלולר בישראל. השורה התחתונה ברורה למדי: "כולם ירוויחו", טוענים האנליסטים.
האנליסטים עורכים השוואה להשפעת ה-iPhone על השוק האמריקני, שם חוו חברות הסלולר ירידה של 2% ברווח התפעולי בטווח הקצר, אולם ההכנסה הממוצעת למנוי בקרב משתמשי ה-iPhone הגיעה ל-90 דולר, לעומת 50 דולר בלבד בקרב שאר המשתמשים.
האנליסטים לוקחים גם את איטליה כמקרה מבחן, שכן היא המדינה היחידה בה השיקה יותר מחברת סלולר אחת את ה-iPhone. יצויין כי בישראל ישיקו 3 חברות הסלולר הגדולות את ה-iPhone. באיטליה, אומרים האנליסטים, לא נרשמה עלייה משמעותית בהכנסה הממוצעת למשתמש.
ומה צפוי לקרות בישראל? ובכן, במריל לינץ' מעריכים כי ישראל "תיהנה משני העולמות", ומדגישים כי "הקרקע פוריה יותר" להשקת ה-iPhone 3. חברות הסלולר - סלקום , פלאפון ופרטנר - התחייבו לרכוש 80 אלף מכשירים כל אחת, המהווים 2.7% מסך מכשירי הסלולר בישראל.
"אנו מעריכים כי החברות ימכרו יותר מ-80 אלף מכשירים כל אחת", אומרים האנליסטים, ומתבססים על "מכירות ה-iPhone שיגיעו ל-3.5% מסך מכשירי הסלולר בישראל (300 אלף מכשירים) בשנה הראשונה להשקה".
האנליסטים מעריכים כי מכירות ה-iPhone יהיו שוות ל-3.5% מרווח ה-EBITDA של בזק (המחזיקה בפלאפון) ב-2010, 9.4% מהרווח הגולמי של פרטנר ו-8.2% מהרווח הגולמי של סלקום בשנה הבאה.
יתרה מזאת - האנליסטים מעריכים כי ההכנסה הממוצעת למשתמש עשויה לזנק ב-30%, קרי ב-43 שקל.
"כולם ירוויחו מהשקת ה-iPhone", טוענים האנליסטים ומדגישים: "פלאפון תהיה המרוויחה העיקרית", כיוון שהיא תוכל לשלב בין רשת ה-CDMA שלה לרשת HSPA החדשה.
האנליסטים מציינים עוד כי הפוטנציאל הטוב ביותר לרווח בטווח הארוך טמון בפרטנר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.